خبرهای داغ:
حبیبی معاون عمرانی استاندار گفت: دادن مجوز برای واحد تجاری در کنار مساجد به شرط آن که به معماری و سیمای مساجد آسیب نزند اشکالی ندارد.
کد خبر: ۸۵۷۱۵۹۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری ،منوچهر حبیبی در جلسه ستاد ساماندهی مسجد استان که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: هیئت امناء مساجد باید متنوع باشد و انتخاب گروه های مختلف مانند روحانی، کسبه، جوانان، استادان دانشگاه، بانوان، پاسدار و کشاورز در اداره مساجد می تواند به رونق کارها کمک کند.

وی بیان کرد: در انتخاب هیئت امناء باید بازبینی کنیم تا نیروهای خوش فکر، خوشنام، توانمند، پرتحرک و با نشاط که وقت زیادی دارند در اداره مساجد دخالت کنند تا زمینه جذب بیشتر مردم بویژه جوانان به مساجد فراهم شود و کارهای عمرانی و فرهنگی با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۰۰ باب مسجد در استان قزوین وجود دارد که اکثر آنها توسط مردم و خیرین ساخته شده و امروز هم باید کمک کنیم تا شرایط مشارکت مردم در این کار بیشتر شود.

حبیبی گفت: دولت وظیفه دارد شرایط حضور مردم در صحنه را تسهیل وروان کند تا خیرین در پیج وخم های دریافت مجوز ساخت مساجد پیشمان نشوند و کار توسعه مساجد رونق گیرد.

وی بیان کرد: در بخشی از شهرها وروستاهای استان کمبود مسجد داریم و باید با فعال کردن مساجد زمینه جذب بیشتر مردم به این کانون های دینی را فراهم کنیم.

وی اظهارداشت: فرهنگ ساخت مساجد کوچک باید در استان ترویج شود تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانیم مساجدی زیبا و جذاب با متراژه های 200 تا ۵۰۰ متر احداث کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: در ساخت مساجد کوچک با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری و استانداری مقرر شده تا نقشه های تیپ هم تهیه شود و با نظارت فنی بر نحوه احداث تلاش می کنیم کیفیت ها مورد توجه قرار گیرد.

به گفته این مسئول ،هیئت امناء در تسریع ساخت مساجد نقش تعیین کننده ای دارند و امروز اگر زمین های ورزشی و امکانات تفریحی و رفاهی و فرهنگی در کنار مساجد ایجاد شده باید با همکاری متولیان مساجد زمینه برخورداری جوانان از این امکانات را فراهم کنند.

حبیبی یادآورشد: ۲۰ مسجد در استان در دست ساخت است که امیدواریم با کمک خیرین بتوان این اماکن را به سرعت بهره برداری و در اختیار مردم قرار داد.

وی اضافه کرد: مساجد هزینه های زیادی ماند آب، برق، گاز، حقوق خادم، رسیدگی به امور نیازمندان دارند که فقط کمک های خیرین جوابگو نیست لذا با پیشنهاد اعضا جلسه برای کمک به احداث فضاهای تجاری در حد ممکن آماده همکاری هستیم.

حبیبی گفت: دادن مجوز برای واحد تجاری در کنار مساجد به شرط آن که به معماری و سیمای مساجد آسیب نزند اشکالی ندارد و ما هم در کمیسیون ماده پنج آماده همه گونه همکاری هستیم و از محل تملک دارایی هم برای تجهیز مساجد کمک می کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: مساجدی که در دست ساخت است در صورت پیشرفت مناسب از سوی استانداری حمایت مالی خواهد شد.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها