رزمندگان زنجانی به غواصان در یادل شهرت دارند و اكثر شهدای این خطه كه حدود 3 هزار نفر است درآب‌های جنوب در هنگام شناسایی و یا حمله به دشمن از طریق آب به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۸۵۷۱۵۷۵
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: در8 سال دفاع مقدس هركس در هرشرایطی كه بود برای دفاع از میهن اسلامی ایران برخواست و سلاح بدست گرفت تا انقلاب اسلامی ایران كه با خون هزاران شهید به ثمر رسیده بود به دست نااهلان و نامحرمان انقلاب نیفتد.
كشاورز، معلم، دانشجو، بازاری، كارگر و همه و همه به پا خواستند تا انقلابی را كه با رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) و با شهادت هزاران شهید به ثمر رسانده بودند حفظ كنند.
 استان‌های مختلف كشور در ایام جنگ به اسم‌های مختلفی مشهور شدند كه در این میان استان زنجان یكی از استانهایی است كه در اكثر عملیات‌ها بسیجیان این استان به عنوان خط شكن درجبهه‌ها حضور داشتند و از كیان مقدس ایران اسلامی دفاع می‌كردند.
رزمندگان زنجانی درمیان به غواصان در یادل شهرت دارند و اكثر شهدای این خطه كه حدود 3 هزار نفر است درآب‌های جنوب در هنگام شناسایی و یا حمله به دشمن از طریق آب به شهادت رسیده‌اند. رهبر معظم انقلاب در سفر خود به شهر زنجان و با حضور در میان مردم تاكید كردند: در دوران دفاع، شهر زنجان و غواصان دریادل زنجانی و نیروهای مسلح آن نقش‌های برجسته‌ای را ایفا كردند.
همانطور كه امروز ورزشكاران زنجانی در رشته واترپلو یكی از تیم‌های برتر كشور هستند و اختصاص بسیاری از مدال‌ها و ركوردها در رشته شنا نیز نشان از علاقه جوانان این شهر به شنا دارد، در گذشته و در ایام جنگ نیز جوانان این شهر به شنا علاقه داشتند و همین امر باعث می‌شد تا آنها جزء غواصان صحنه‌های دفاع مقدس باشند و در این راه به شهادت برسند.
استان زنجان در طول 8 سال دفاع مقدس حدود 3 هزار شهید تقدیم كرده است كه حدود 30 درصد آنها متشكل از غواصان دریادل بودند.
استان زنجان با آب و دریا فاصله دارد ولی در طول جنگ به شهرغواصان در یادل معروف شده است.
 درعملیات‌های كربلای 4 و 5 والفجر 8 و بسیاری از عملیات‌های دیگر 2 گردان از زنجان به عنوان غواصان خط شكن حضور داشتند.
در دوران دفاع مقدس بسیجیان زنجانی نیروهایی بودند كه در خط مقدم به عنوان خط شكن حضور داشتند به همین دلیل اكثر رزمندگان زنجانی در این راه به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات