بمناسبت هفته دفاع مقدس

تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر صادر کرد

روابط‌عمومی تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر بمناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیانیه صادر کرد.
کد خبر: ۸۵۷۱۵۵۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری از بوشهر، در این بیانیه آمده است: دوران دفاع‌مقدس به عنوان برگ زرینی از تاریخ كشورمان همواره مایه مباهات بوده و خواهد بود و آیندگان نیز افتخار خواهند كرد كه در گذشته كسانی از همین كشور در سخت‌ترین شرایط و در شرایطی كه انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود، در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و نه تنها اجازه ندادند حتی یك وجب از خاك كشور در دست متجاوزان باقی بماند، بلكه آسایش و امنیت امروزی آنها نیز مدیون از جان‌گذشتگی ایثارگران و شهیدانی است كه بی‌هیچ چشم‌داشتی، جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

در بخش دیگری از این بیانیه ذکر شده: یكی از عوامل اساسی و تاثیرگذاری كه باعث شد ملت ایران از جنگ هشت ساله تحمیلی سرافراز بیرون بیاید، رهبری و مدیریت قاطعانه همراه با اطمینان قلبی حضرت امام خمینی(ره) بود كه این مدیریت را در طول سال‌های جنگ و در مقاطع مختلف حتی زمانی كه در جنگ گره‌هایی ایجاد می‌شد به وضوح مشاهده می‌كنیم كه شكست حصر آبادان، حفظ جزایر مجنون و... از این موارد محسوب می‌شوند.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده: به اعتراف بیشتر فرماندهان و اداره‌كنندگان جنگ تحمیلی، بسیاری از رزمندگان اسلام هم كه برای دفاع از كشور در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته بودند حضرت امام خمینی (ره) را از نزدیك ندیده بودند اما نفس قدسی حضرت امام راحل آن چنان در روحیه آنها تاثیر گذاشته بود كه این تاثیرگذاری در وصیتنامه‌هایشان و یا نامه‌هایی كه به خانواده‌هایشان ارسال می‌كردند به وضوح قابل مشاهده است.

در بخش دیگر این بیانیه اضافه شده: تأكيد اصلي شهدا در وصاياي خود آن هم به مردم جامعه و نه تنها به خانواده‌هايشان، پيروي بي‌چون و چرا از اصل ولايت فقيه است. همچنين آخرين كلام شهيدان، سفارش به اطاعت از رهبري، عمل به قرآن و تلاش براي تحقق اهداف مقدس نظام اسلامي، عمل به واجبات و احكام شرعي بوده است.

در این بیانیه تصریح شده: به هر حال امروز بعد از سال ها عبور از آن دوران، ارتباط مستقيم نسل فعلي و حتي آينده، با وصاياي مكتوب شهدا كه جزء با ارزش‌ترين، مقدس‌ترين و صادقانه‌ترين اسناد انقلاب اسلامي است بي‌نهايت نسل جوان ما را در كوران تهاجم نرم دشمنان اسلام و انقلاب بيمه خواهد كرد.

در پایان این بیانیه تاکید شده: با وجود شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌الملل همه گروه‌ها، خصوصا مردم و مسئولان نظام باید با توجه کامل به شعار سال یعنی همدلی و همزبانی و ادامه راه روشن شهدا نگذارند تا دشمنان در آنها رخنه‌ای ایجاد کرده و باعث اختلاف‌افکنی شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات