فرماندار میامی گفت: شهرستان میامی دارای پتانسیل‌های فراوان در حوزه‌های کشاورزی، معدن و گردشگری است که باید از این ظرفیت‌ها در راستای پیشرفت شهرستان به نحو مطلوب استفاده کرد.
کد خبر: ۸۵۷۱۵۳۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی، با حضور رئیس مرکز طرح و برنامه استانداری، فرماندار و مشاورین استاندار در طرح آمایشی سرزمینی استان سمنان، نشست هم‌اندیشی آمایشی سرزمینی در قالب جلسه شورای اداری میامی برگزار شد.

فرماندار شهرستان میامی در این نشست اظهار داشت: شهرستان میامی با داشتن بیش از 8 هزار کیلومترمربع وسعت و جمعیتی بالغ‌بر 38هزار نفر است که حدود 88درصد آن روستایی هستند دارای قابلیت‌های بالقوه‌ای هست.

احمد قاضی افزود: شهرستان میامی دارای پتانسیل‌های فراوان در حوزه‌های کشاورزی،معدن، گردشگری و.. است که باید از این ظرفیت‌ها در راستای پیشرفت شهرستان به نحو مطلوب استفاده کرد.

طرح آمایش سرزمینی نقشه راه سند چشم انداز در سال های آینده است

رئیس مرکز طرح و برنامه استانداری سمنان در ادامه گفت: سند آمایش استان سمنان از ماه های پایانی سال گذشته با دستور ویژه استاندار سمنان فعالیت خود را آغاز کرده است.

محمود عزالدین افزود: نتیجه سند این طرح در استان سمنان خروج یک سری از برنامه‌های کلان استان و به تبع آن شهرستان‌های استان و همچنین تهیه یک نقشه راه برای ادامه مسیر در سند چشم‌انداز سال‌های آینده خواهد بود.

طرح آمایش سرزمینی در چارچوب توسعه پایدار انجام می شود

در ادامه سید حسن اشکوری، مشاور استاندار در طرح امور آمایش سرزمینی استان سمنان هدف از برنامه آمایش سرزمینی را سازمان‌دهی فضای جغرافیایی برای حفظ و بهره‌برداری خردمندانه از پهنه سرزمین دانست و افزود: بر پایه مزیت‌های محیط طبیعی و انسان‌ساخت با رویکردی سیستمی در چارچوب توسعه پایدار انجام خواهد گرفت.

وی بیان کرد:این برنامه می‌تواند در برگیرنده مجموعه اهداف، راهبردها، سیاست‌ها برنامه‌های اجرایی که توسط بخش دولتی، خصوصی و تعاونی در ابعاد مختلف طبیعی، انسانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی مطابق با جهت‌گیری‌ها کلان ملی انجام می‌گیرد، باشد.

اشکوری تصریح کرد: با توجه به‌قرار گرفتن شهرستان میامی در منطقه حساس استان و کشور متأسفانه رشد چشم‌گیری نداشته است و امروز در این نشست با همفکری یکدیگر بیاندیشیم؛ چرا این تحول در این مکان به‌خوبی انجام ‌نشده است.

وی در ادامه با طرح چندین سؤال از مسئولین خواستار پاسخ به مسائل مورد نیاز در جهت توسعه تحقق شهرستان را خواستار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی صفائی پور، امام جمعه میامی در خصوص وظایف مدیران در قبال مسئولیت اداری خود مطالبی را بیان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها