فرمانده سپاه امام رضا(ع) مطرح کرد:

بی توجهی مسئولین به حاشیه شهر مشهد و ایجاد کانون های ناهنجارخیز

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان داشت: حاشیه شهر در شان مشهد نیست و بی توجهی مسئولین در گذشته سبب ایجاد کانون ناهنجار خیز و توسعه رفتارهای نامناسب بوده است.
کد خبر: ۸۵۷۱۴۹۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار یعقوبعلی نظری در بازدید از پادگان قدس و لشکر عملیاتی پنج نصر مشهد در جمع شورای فرماندهی یگان اظهار داشت: لشکر پنج نصر از افتخارات دفاع مقدس بوده است و امیدواریم سابقه این یگان و عنوان، تلاش ها و انگیزه شما را مضاعف کند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در ادامه سخنان خود افزود: ما در حال حاضر یک شرایط بسیار مهمی در خراسان رضوی داریم و دلیلش این است که خراسان رضوی با امام هشتم علیه السلام شناخته می شود لذا حضور این امام همام در شهر یک جایگاه و شأنی را به استان داده است و متناسب با این، هم دوستان امامت و ولایت حساسیت دارند و هم دشمنان تشییع به این استان طمع دارند بنابراین اگر این استان با قوت و اقتدار از جهات مختلف و در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، امینتی و نظامی و ....حضور یابد همه اطمینان خاطر پیدا می‌کنند.

نظری تصریح کرد: اگر این استان دچار برخی چالش‌ها و معضلات شود این معضل بسط و توسعه پیدا می‌کند و دشمنان هم خوشحال می‌شوند لذا همه یک وظیفه مضاعف داریم که در مسئولیت پاسداری و سازمانی (تمرینات ، ماموریت ها و رزمایش ها و...) یک دقت و نگاه خاص هم به این جایگاه داشته باشیم چرا که سپاه و بسیج نقش عمده ای در این راستا دارد و باید تلاش کنیم سهمی در این آرامش معنوی که منتسب به آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام است را داشته باشیم.

وی ابراز داشت: برخی از افراد به دنبال وارد کردن خدشه به امنیت و فرهنگ این استان هستند و برای رسیدن به هدفشان هر انچه که از دستشان بر بیاید انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید خیلی دقت کنیم این است که ما با افغانستان هم مرز هستیم و با این کشور هم از لحاظ مذهبی و هم اتباعی یک جمعیت ترکیبی داریم و دارای یک جمعیت سیال 20 الی 25 میلیونی با این کشور هستیم همه اینها می‌تواند یک بستر مناسبی را برای فعالیت‌های آن‌هایی که بنا دارند به نظام و کشورمان ضربه بزنند فعال کند.

وی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری نسبت به معضلات حاشیه شهر تاکید کرد: حتما باید نسبت به این موضوع آگاه و برای رفع معضلات آن آمادگی لازم را داشته باشیم.

نظری ادامه داد: حاشیه شهر در شان مشهد نیست و بی توجهی مسئولین در گذشته سبب ایجاد کانون ناهنجار خیز و توسعه رفتارهای نامناسب و زمین‌ های نامناسب بوده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه شما محدوده سرزمینی دارید و طبیعتا اگر این محدوده دچار چالش بشود شما باید وارد عمل بشوید تاکید کرد: باید اقدامات مناسبی انجام بدهیم تا این کانون های نامناسب محدود شود و از بین برود.

وی تاکید کرد: باید توسعه سازمانی در ارتباط با گردان های امام حسین علیه السلام داشته باشید.

وی با اشاره به تنوع و پیچیدگی تقابل ما با دنیای استکبار چه در حوزه جنگ نرم و جنگ سخت گفت: باید همه ما آمادگی مقابله با دشمن در میدان نبرد را داشته باشیم و در این راستا برنامه ریزی کنیم.

سردار نظری با بیان اینکه ابزار و امکانات برای مقابله با دشمن لازم است ولی کافی نیست و آنچه که در این میان ضرورری است داشتن روح اعتقادی و معنوی است خاطر نشان کرد: امروز همه به قدرت سپاه و بسیج در مقابل تهدیدات دشمن واقف هستند و این قدرت را از معنویتی که دارد به دست آورده است.

وی بیان داشت: امروز انقلاب اسلامی به سرعت در حال تصرف کردن مناطق و در حال گسترش است. و ما باید کماکان همان روح پاسداری و مجاهدت را در مدیریت های خودمان حفظ کنیم تا بتوانیم وظایف خودمان را انجام بدهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها