با هدف تعامل همه جانبه در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری؛
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، در جلسه ای با فرمانده سپاه ناحیه و مدیر کانون بسیج هنرمندان این شهرستان، با تأکید بر عدم تمرکز برنامه ها در شهر شاهرود، از اجرای برنامه های هنری در دیگر بخش های شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۱۴۵۷
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فرمانده سپاه ناحیه و مدیر کانون بسیج هنرمندان شاهرود، با ریاست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود دیدار رده و به بررسی مسائل هنری شهرستان پرداختند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود تشکیل اتاق فکر فرهنگی هنری، با حضور پیشکسوتان و کسانی که در این عرصه دارای ایده هستند را از دیگر برنامه های آتی دانست و افزود: مد نظر داریم که اجرای برنامه های هنری، صرفا در شهر شاهرود نباشد.

جان محمد خوب پور، با اعلام این خبر که اجرای برنامه های فرهنگی هنری در بخش های شهرستان شاهرود، از جمله برنامه های ما است؛ بیان کرد: اجرای این طرح نیازمند همراهی و همدلی دیگر سازمانها از جمله شهرداری کهبازوی اصلی ما است است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، دوری این اداره از مرکز شهر را، یکی از عوامل استقبال کمرنگ شهروندان از برخی برنامه های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود عنوان کرد و افزود: باید برنامه ها را به سمت داخل و مرکز شهر بکشانیم.

خوب پور خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود آماده هر گونه همکاری و تعامل باسپاه ناحیه مقاومت شاهرود و کانون بسیج هنرمندان است و وجود کانون از نقطه قوت ما است و می توانیم با همکاری برنامه ها و کارهای خوبی را در شهر انجام دهیم.

وی هفته دفاع مقدس را یکی از نقاط عطف انقلاب ما دانست و افزود: هنوز آثار معنوی و مثبت سالهای دفاع مقدس در جامعه ما وجود دارد و جامعه امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: حق‌طلبی، ایثار و فداکاری، قناعت و ساده‌زیستی، انفاق و شهادت‌طلبی نیز از جمله ارزش‌های دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود نیز با بیان اینکه سپاه ناحیه مقاومت شاهرود و نماینده ما کانون بسیج هنرمندان آماده هرگونه همکاری در تمامی برنامه های هنری سطح شهر است، اظهار داشت: کانون شاهرود از جمله کانونهای فعال استان و کانون برتر در سالهای 92 و93 است و تعامل خوبی با هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته است.

حمید دامغانی گفت: شهر ما تشنه کارهای هنری است؛ ولی گاهی جذابیت برنامه ها، علی الخصوص برنامه های طنز، با متوسل شدن به ابزار یا موسیقی جبران می شوند، در حالی که از لحاظ محتوایی دارای نقص و کاستی هستند؛ در حالی که خیلی وقت ها می توان با تلاش بیشتر برنامه های نمایشی طنز که دارای بار ارزشی باشند، اجرا کرد و مطمئنا مورد توجه خانواده ها قرار می گیرد.

وی، ضمن بیان این مطلب که گاهی عده ای می خواهند ضعف محتوایی را با زیر پانهادن ارزش ها جبران کنند، تأکید کرد: طنزها نیز باید ضمن فرح بخش بودن دربردارنده مفاهیم ارزشی باشند.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شاهرد نیز ضمن اعلام آمادگی همکاری همه جانبه با مدیر و مجموعه اداره ارشاد گفت: کانون برتر سالهای 92 -93 (شاهرود) در استان برنامه ها و پیشنهادات مختلفی برای اجرای مشترک دارد و در هفته دفاع مقدس نیز با توجه به کمبود اجرای تئاترهای خیابانی؛ هنرمندان این کانون پس از چند ماه تمرین تئاتر خیابانی را آماده کرده اند که در نقاط مختلف شهر اجرا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: کانون بسیج هنرمندان شاهرود آماده پذیرش هنرمندان جهت عضویت است تا بتواند خدماتی که در توان دارد در اختیار هنرمندان قرار دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها