در جوار مزار شهدای گمنام و مقدس ، با ایجاد ماکت‌های مصنوعی از منطقه جنگی، سعی شده تا نقشی در نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت داشته و جوانان با فضای معنوی راهیان‌نور آشنا شوند.
کد خبر: ۸۵۷۱۴۳۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳



احمد زلیکانی دودانگه ای، با گرامی‌داشت نام و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: همزمان با برگزاری گرامی‌داشت چهلمین روز خاک‌سپاری شهدای غواص در نکا، مراسم دعای توسل نیز در جوار سه شهید گمنام نکا برگزار می‌شود تا بار دیگر با ارزش‌های شهید و شهادت، انقلاب و دفاع مقدس، تجدید میثاق شود.

تولیت بوستان شهدای گمنام نکا گفت: گرامی‌داشت چهلمین روز خاک‌سپاری شهدای غواص نکا همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس، در یادمان شهدای گمنام نکا برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه حضور سه شهید خوشنام در نکا موجب برکات فراوان برای مردم منطقه است، افزود: مردم این شهرستان، با این شهدا الفت و دوستی نزدیکی برقرار کرده‌اند و حتی آیین ازدواج دسته‌جمعی یا فردی برخی از جوانان در مزار شهدای گمنام نکا برگزار می‌شود.

تولیت بوستان شهدای گمنام نکا با اشاره به اینکه برگزاری مراسم‌ ازدواج در مزار شهدا نشان از نقش معنویت، صداقت وفاداری و توجه به ارزش‌های معنوی در یک زندگی مشترک دارد، یادآور شد: الگوبرداری جوانان از سیره و روش انبیاء و اهل‌بیت (ع) و رواج ازدواج آسان از مسائل مهمی است که در این پیوندهای آسمانی دنبال می‌شود.

زلیکانی همچنین از برپایی گنجینه دفاع مقدس در جوار مزار شهدای گمنام نکا خبر داد و بیان کرد: در جوار مزار شهدای گمنام و این مکان مقدس، با ایجاد ماکت‌های مصنوعی از منطقه جنگی، سعی شده تا نقشی در نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت داشته و جوانان با فضای معنوی راهیان‌نور آشنا شوند.

وی با بزرگداشت هفته دفاع مقدس افزود: مردم مازندران در طول دفاع مقدس، جانانه در دفاع از میهن اسلامی وارد شدند و این حضور در همه نقاط جبهه مشهود بود که باید این ارزش‌ها و این حضور در زمان فعلی به‌درستی برای مردم بیان شود تا همگان با ابعاد مختلف جنگ هشت ساله علیه ایران اسلامی و دفاع جانانه رزمندگان ما آشنا شوند.

مسئول هیئت رزمندگان نکا ادامه داد: دوران دفاع مقدس و ایثار و ازخودگذشتگی که ملت ایران در راه لبیک به فرمان امام (ره) از خود نشان داد، الگویی برای نسل امروز است و ما نباید لحظه‌ای از آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا غافل بوده و از این ارزش‌ها دور شویم.

زلیکانی با بیان اینکه شهدای ما با تقدیم خون پاک‌شان این انقلاب را بیمه کرد‌ه‌اند و بیعت با آنان از وظایف است، تصریح کرد: پیمان مجدد با شهدا، ارزش‌های معنوی و ادامه راه‌شان یکی از وظایف مهم است که با توجه به هجمه‌های مختلف دشمنان باید با قوت پیگیری شود.

وی در پایان با اشاره به افزایش تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ نرم طراحی‌شده از سوی غربی‌ها علیه ملت ایران، گفت: مهم‌ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن افزایش بصیرت و ولایت‌مداری است، زیرا آنچه امروز دشمن را بیش از گذشته ناامید کرده، ولایت‌مداری مردم و ایستادگی در برابر تهدیدها است که باید استوارتر از گذشته در این مسیر گام برداریم.

سه شهید گمنام 16، 19 و 24 ساله در یادمان شهدای گمنام نکا مدفون هستند که بعد از گذشت سال‌ها به این مکان آمده‌اند و باعث نورانیت شهر و دیار ما شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها