معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان سمنان از اجرای 15 عنوان برنامه فرهنگی بومی و محلی در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۱۴۲۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، مرتضی عبداللهی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به ارائه گزارشی از برنامه ‏های ابلاغی با سرفصل های بومی و محلی پرداخت و اظهار داشت: فرهنگ یکی از مهمترین مسائل روز جامعه است که نیازمند تلاش و حضور همه مسئولان و متولیان امر فرهنگ است.

وی با اشاره به اهداف برنامه ‏های فرهنگی در قالب‏ها و تحت عناوین مختلف افزود: سالم‏ سازی فضای پارک‏ها و بوستان‏ها در سراسر استان و بهینه‏ سازی و غنی‏ سازی اوقات فراغت عموم افراد جامعه، اصلاح محلات از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح‏هایی نظیر طرح بوستان سلامت و محله اسلامی در شهرها و محله‏ ها است که بتوانیم دغدغه رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگ را در راستای کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی جامه عمل بپوشانیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان سمنان با تأکید بر اینکه فضای پارک ‏ها باید اسلامی و معنوی شود، گفت: برنامه‏ های متنوع و جذاب، همراه با برپایی نماز جماعت و غرفه‏ های متعدد در موضوعات مختلف، برگزاری جلسات حلقه‏ های صالحین در پارک‏ ها در قالب اجرای طرح بوستان سلامت با استقبال بی‏ نظیر مردم مواجه شد.

عبداللهی از جمله برنامه‏ های فرهنگی و مذهبی طرح بوستان سلامت را سینما بوستان، مشاوره، سرگرمی، دین و کودک با حضور اساتید برجسته و متخصص، ایستگاه نقاشی، بازی‏ های رایانه ‏ای و سرگرمی‏ های دینی اسلامی همچون فوتبال دستی و دارت عنوان کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح محله اسلامی افزود: بر اساس آسیب‏شناسی های صورت گرفته برخی محله‏ها در شهرستان‏های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار نیازمند اجرای طرح محله اسلامی شناسایی شدند که در این محله‏ها پس از اجرای طرح با محوریت مساجد و حضور مردم محل شاهد تحولات مثبت و اثرگذاری در راستای حل مشکلات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... بودیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان سمنان از دیگر برنامه‏ های فرهنگی را ساخت تابلوهای تبلیغاتی در هشت نقطه استان سمنان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه استان سمنان در محل تردد زائران امام رضا(ع) از دیگر استان‏ها به سمت مشهد مقدس است؛ بنابراین در این راستا تابلوهایی با مفاهیم ارزشی و انقلابی با موضوعات دفاع مقدس، استکبارستیزی، اقتصاد مقاومتی، فضای مجازی و شبکه‏ های اجتماعی طراحی و نصب شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها