رئیس سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کوهنوردی جزء رشته هایی است که تمام فاکتورهای سلامت جسمانی را فراهم و باعث تقویت روح انسان ها می شود و ترویج آن ترویج دین است.
کد خبر: ۸۵۷۱۳۸۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مهرعلی باران چشمه رئیس سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح در همایش کوهپیمایی 10 هزار نفری خواهران بسیج سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) که در آبشار تهران برگزار شد، گفت: کوهنوردی جزء برنامه هایی است که قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به نیروهای مسلح ابلاغ کرد تا در سطح کشور انجام دهند؛ کوهنوردی جزء رشته هایی است که تمام فاکتورهای سلامت جسمانی را فراهم می کند و باعث تقویت روح انسان ها می شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب چندین مرتبه در طول هفته کوهپیمایی می کنند و گلایه دارند که چرا جوانان انقلابی کمتر در ارتفاعات تهران و کوه ها حضور دارند.
سردار باران چشمه با بیان اینکه فضای کوه های تهران، فضای مناسبی نیست، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی باعث می شود فضای کوه و ارتفاعات شهر پاک شود، حضور خواهران محجبه است.

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح تصریح کرد: توسعه به امر ورزش و ورزش صبحگاهی تاکید دین اسلام و رهبر معظم انقلاب است.

سردار باران چشمه یادآور شد: در سال 74 رئیس سازمان تربیت بدنی با جمعی از مسئولین سپاه به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند که ایشان فرمودند ورزش برای جوانان لازم و برای افراد مومن واجب است. و زمانی که دلیل این جمله را جویا شدند رهبر معظم انقلاب فرمودند جوانان چون تحرک دارند به نوعی ورزش و راهپیمایی را انجام می دهند اما افراد مسن کم تحرکی و کسالت اجازه ورزش را به آن ها نمی دهد و باید برنامه های ورزشی جزء اقدامات روز مره آن ها باشد.

وی اظهار داشت: اگر کسی می خواهد سلامت و با نشاط باشد باید ورزش کند و ترویج فرهنگ کوهنوردی، ترویج دین است.
ارسال نظرات