موسسه وود مکنزی آمریکا اعلام کرد قیمت پایین تر از 50 دلار در هر بشکه نفت آمریکا 1500 میلیارد دلار از پروژه های نفتی این کشور را از محدوده صرفه اقتصادی خارج می‌کند.
کد خبر: ۸۵۷۱۳۶۰
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، نقل از رویترز، بنا به اعلام کارشناسان، تأثیر ادامه کاهش قیمت نفت در بازار جهانی بر روند تولید نفت در آمریکا در حال نمایان شدن است.

از سال 2014 تا کنون به دلیل افزایش شدید تولید نفت در آمریکا و ورود حجم قابل توجهی از این حامل انرژی از این کشور به بازارهای جهانی در کنار بحران های مالی اقتصادی در جهان و به خصوص چین و نگرانی نسبت به آینده تقاضا در بازار، قیمت نفت را به شدت کاهش داده است.

کارشناسان اعلام کرده اند که روند کاهش قیمت نفت که طی سال جاری نیز ادامه یافت در حال نشان دادن تأثیرات خود بر صنعت تولید نفت در آمریکاست، به گونه ای که فعالیت های حفاری شرکت ها طی چند ماه گذشته در این کشور کاهش یافته است.

طی روزهای گذشته تعداد دکل های حفاری در آمریکا برای سومین هفته پیاپی کاهش یافت که نشان دهنده مجبور شدن شرکت های آمریکایی برای توقف پروژه های استخراج نفت در این کشور است.

بنا به اعلام گولدمن ساکس،‌تعداد دکل های کنونی و کاهش آنها نسبت به ماه های گذشته به افت 255 هزار بشکه ای روزانه تولید نفت آمریکا نسبت به سه ماهه دوم سال جاری منجر شده است.

بنا به پیش بینی کارشناسان، پایین بودن قیمت نفت، تأثیرات جدی تری را بر تولید این حامل انرژی در آمریکا خواهد داشت به گونه ای که شرکت ها در پس این رویداد در راستای کاهش هزینه های تولید خود تا 30 درصد گام بر خواهند داشت.

بنا به اعلام موسسه مشاوره امور انرژی وود مکنزی، در حالی شرکت ها به سوی کاهش 20 تا 30 در صد هزینه های تولید در آمریکا قدم بر می دارند که متوسط کاهش هزینه های چرخه عرضه از طریق فشار بر بخش خدمات آن تنها 10 تا 15 درصد خواهد بود.

این موسسه تأکید کرده است که پروژه های زیادی در آمریکا برای تولید نفت نامتعارف به ارزش مجموع 1500 میلیارد دلار با تداوم قیمت 50 دلار درهر بشکه و یا پایین تر، از محدوده صرفه اقتصادی خارج خواهند شد.

ارسال نظرات