فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: دفاع مقدس، تنها حماسه ی ماندگاری بود که باعث عزتمندی کشور شد .
کد خبر: ۸۵۷۱۳۵۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی به مناسبت گرامی داشت سی وپنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس در مراسم دیدار فرماندهان سپاه  با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان ضمن گرامی داشت شهادت امام محمد باقر (ع) هفته دفاع مقدس را برای فرزندان امام و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هفته ای خاص خواند و اظهار داشت: این ایام یاداور همه خوبیها، عشق بازیها و جانفشانی هایی است که در زمان خاص خود، انسانهایی پاک باخته ندای امام زمان خود را لبیک گفتند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای کرامت انسانی و حمایت از تمامیت ارضی کشور خود از هیچ کوششی دریغ نکردند.

وی بالاترین سرمایه انسان را جان و آبرو برشمرد که رزمندگان اسلام از آن گذشتند و افزود: رزمندگان دفاع مقدس رفتند که رفته باشند و حکمت الهی در این بود که ما امروز بمانیم و رسالتی سنگین تر را  به فرجام برسانیم.

سردار معروفی دفاع امروز را سخت تر و پیچیده تر از دفاع در دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: در 8 سال جنگ نابرابر بیگانگان و بدخواهان علیه نظام اسلامی؛ رزمندگان با دست خالی و توکل بر خدا در برابر دشمن قرار گرفتند و نگذاشتند ذره ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی تعدی شود.وی حماسه دفاع مقدس را تنها حماسه ماندگاری که باعث عزت و شرافت انقلاب شد دانست و خاطر نشان کرد: شرایط امروز کشور به مراتب سخت تر و پیچیده تر از دوران دفاع مقدس است .

وی اذعان داشت: وظیفه ما به عنوان سربازان امام و حضرت آقا سخت تر است؛ امروز دشمن شناسی سخت تر است چرا که هدفگذاری دشمن پیچیده تر و جنگ جنگ نرم و روانی است.

 

همچنین در ادامه این مراسم نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر 8 سال مقاومت و سلحشوری رزمندگان اسلام نبود امروز خبری از صومعه یهودیان، کلیسای مسیحیان و مساجد مسلمانان نبود.

 آیت الله سلیمانی در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران دفاع مقدس را زیباترین واژه دانست و اظهار کرد: دفاع مرز مشترک انسان با ذات اقدس ربوبی است.

وی با تاکید بر اینکه هر موجود زنده ای باید از تمامیت حیات خود دفاع کند افزود: دفاع پیش از آنکه به عنوان وجه نظامی در کلاسیک جنگ مطرح باشد در قاموس طبیعت مطرح است.

آیت الله سلیمانی غضب را سرمایه ی دفاع انسان برشمرد و بیان داشت: اگر این سرمایه در انسان نباشد نشان از بی هویتی، بی غیرتی، پوچی و کرختی در اوست.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی برای حفظ منافع خود جوامع پیشرو را کرخت، مستعمر و بی هویت می کند و بعد از آن به حریم زندگیشان تجاوز و برای آن کشور مدیریت و مهندسی می کند اما آن کشور توان دفاع از خود را ندارد.

وی غزوه های پیامبر اسلام را نمونه هایی از تقویت روح دفاع دانست و تصریح کرد: با رژیم منحوس پهلوی ایران اسلامی توان دفاع از خود را نداشت.    

ارسال نظرات