به گزارش خبرگزاری بسیج، اولین یادواره شهدای امامزاده اسحاق شهرستان ساوه برگزار شد که طی این مراسم حجت الاسلام محمد قدرتی استادحوزه و دانشگاه از قم به سخنرانی پرداخت.
کد خبر: ۸۵۷۱۳۴۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، اولین یادواره شهدای امامزاده اسحاق شهرستان ساوه برگزار شد که طی این مراسم حجت الاسلام محمد قدرتی استادحوزه و دانشگاه از قم به سخنرانی پرداخت.

قدرتی در ابتدا با انتقاد شدید از عملکرد سازمان ملل و مجامع حقوق بشر گفت: درب سازمان ملل و مجامع حقوق بشر را باید تخته کرد، هزاران نفر در بمباران شش ماهه یمن شهید شدند، سخنی نگفتند، ولی وقتی نیروهای یمنی با موشک نظامیان متجاوز اماراتی و سعودی را به هلاکت رساندند، اوباما پیام تسلیت داد.

وی در اولین یادواره شهدای حرم سید اسحاق(ع) ساوه اظهار کرد: سقوط جرثقیل بر سر حجاج مانند حادثه 11 سپتامبر از قبل در ضدیت با مسلمانان طراحی شده بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: مستکبرین بدانند همه چیز دنیا، پول و قدرت نیست و شهدا با جاودانگی خود این درس را دادند.

 وی بیان کرد: شهدا چه کردند؟ آنها نیز مانند سایر جوانان شور جوانی و غریزه داشتند، چقدر برخی ها دنیا طلب شده اند؟ چقدر شهوت پرستی؟ چرا برخی امروز اینقدر به دنبال قدرت اند؟ آیا اینها نمی دانند که در فردای قیامت باید جواب این شهدا که رفتند تا ما بمانیم را بدهند.

 حجت الاسلام  قدرتی در ادامه صحبت هایش پیرامون شهدا خاطر نشان کرد: چطور پیکر شهید محمد رضا شفیعی وقتی بعد از 16 سال از عراق به ایران بازگشت سالم بود، تصویر روی پرده نمایش را ببینید، عراقی ها از ترس تبلیغات ایرانی ها بر پیکر این شهید پودر تجزیه کننده پاشیدند و 3ماه زیر آفتاب گذاشتند ولی مجبور شدند پیکر سالم را به ایران تحویل دهند و با گریه و پشیمانی ماجرا را تعریف کنند.

ویژگی این شهید چه بود؟ 1- قبل از بلوغ اهل نماز شب بود، 2- دائم الوضو بود، 3- غسل روز جمعه را ترک نمی کرد، 4- آنقدر عاشق امام حسین (ع) بود که اشکهایش در مراسم عزاداری امام حسین(ع) را به قلب خود می مالید.

وی افزود: شهدا طلا هستند هزار سال هم زیر خاک بمانند رنگشان عوض نمی شود.

 این استاد حوزه و دانشگاه در بیان ویژگی شهدا گفت: 1- شهدا امیر نفس خود بودند نه اسیر نفس، 2- شهدا دل به دنیا مثل بعضی امروزی ها نمی دادند، 3- محبت شهدا به محمد وآل محمد(ص) دیدنی بود، 4- اهل قرآن و زیارت عاشورا بودند و بسیار ویژگی دیگر.

وی بیان کرد: عده ای دراین دنیا سود می بینند و عده ای ضرر و شهدا مصداق کسانی هستند که پرسود از این دنیا سفر می کنند.

ارسال نظرات