در اولین روز از هفته دفاع مقدس و با حضور فعالان فضای مجازی
مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی از برگزاری گردهمایی فعالان فضای مجازی و رسانه استان مرکزی در اولین روز از هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این برنامه در حقیقت لبیک به پیام امام خامنه‌ای(مدظله) مبنی بر فوریت حضور فعال، هماهنگ، صحیح و جذاب استعدادهای کشور در فضای مجازی است.
کد خبر: ۸۵۷۱۲۹۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، با اشاره به پیام‌ها و بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و فضای مجازی، هوشیاری و هماهنگی نیروهای انقلابی را لازمه مقابله با نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن برشمرد و افزود: این حجم دغدغه در بیانات و پیام‌های امام خامنه‌ای(مدظله) نشان از اهمیت و نقش موثر رسانه و فضای مجازی در مسیر حرکت جامعه به سمت اهداف انقلاب و تحقق تمدن اسلامی دارد.

وی افزود: این در حالی است که بسیاری از افراد در جامعه و حتی برخی مسئولین و خواص، اهمیت این مساله را به درستی درنیافته‌اند، به طوری که برخی از آنها با رسانه‌ها و فضای مجازی به شوخی رفتار کرده و آن را در حد یک اسباب بازی قلمداد می‌نمایند و برخی از آن پرهیز می‌کنند.

محمّد قربانی تاکید کرد: علیرغم همه مشکلات، نیروهای مستعد کشور - به ویژه جوانان- توانایی تبدیل تهدیدات به فرصت را دارند. فقط باید خودباوری داشت و با امید و اتحاد و البته کار تخصصی، ابزار اغواگر دشمن را به ابزار روشنگری تبدیل کرد.

وی گفت: با این نگاه، جمعی از نیروهای خودجوش انقلابی، فعالان، تشکل‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه رسانه و فضای مجازی، با همکاری سازمان بسیج رسانه استان مرکزی و سازمان فضای مجازی سراج، درصدد برگزاری گردهمایی فعالان  فضای مجازی استان با عنوان «رزمندگان سایبری» برآمدند که در حقیقت این برنامه لبیک به پیام امام خامنه‌ای(مدظله) مبنی بر فوریت حضور فعال، هماهنگ، صحیح و جذاب استعدادهای کشور در فضای مجازی است.

قربانی ادامه داد: این برنامه در اولین روز از هفته دفاع مقدس و با سخنرانی حجت‌الاسلام کهوند از کارشناسان رسانه شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، از ساعت 3:30 در کانون بسیج اراک برگزار می‌شود که در حاشیه آن کارگروه‌های تخصصی خبر، پویانمایی، بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی، نرم افزار، چند رسانه‌ای، گرافیک و عکس؛ تشکیل و فعالان و صاحب نظران به تبادل نظر و هم‌اندیشی راجع به حوزه تخصصی خود خواهند پرداخت. هم چنین از جمعی از خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه‌ای حوزه اقتصاد مقاومتی نیز تقدیر به عمل می‌آید.

قربانی با دعوت از تمامی مدیران، صاحب نظران، کارشناسان و فعالان حوزه فضای مجازی استان برای شرکت در این برنامه، تاکید کرد: این برنامه متعلق به یک سازمان یا یک مجموعه نیست، بلکه مربوط به همه نیروهای جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی است و می‌تواند نقطه عطفی باشد برای آنهایی که نسبت به پیشرفت کشور و انقلاب اسلامی احساس مسئولیت کرده و خواهان ایفای نقش مثبت در آن هستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر احمد حاتمی، نخبه انقلابی فضای مجازی و شهدای حج خونین سال 66 ، اظهار داشت: همان گونه که شهدا در عرصه‌های نظامی، علمی، اجتماعی و سایر عرصه‌ها پای ولایت ایستادند تا تحولات دنیا به سمت مثبت سیر کند، امیدواریم در تمام حوزه‌ها به ویژه رسانه و فضای مجازی این گونه باشیم.

ارسال نظرات