فعالیت 36 گروه جهادگر طی تابستان سالجاری در استان

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کردستان گفت: سال جاری 40 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی با فعالیت دانشجویان جهادگر در قالب 36 گروه جهادی به انجام رسیده است.
کد خبر: ۸۵۷۱۲۴۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی محمد پناه در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی شهرستان قروه که همزمان با یادواره شهدای روستای قزلجه کند برگزار شد اظهار داشت: اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه های تهران در شهرستان های سقز، بیجار ، مریوان و قروه و در سطح 36 روستای استان برگزار شد

وی با اشاره به اجرای 40 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در کردستان، اظهار داشت: از این تعداد؛ 10 پروژه در شهرستان قروه، 15 پروژه در بیجار، هشت پروژه در سقز و هفت پروژه در مریوان بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان شرکت‌کننده در اردوهای جهادی در قالب 36 گروه ساماندهی شده‌اند، اظهار داشت: گروه‌های تشکیل شده شامل عمرانی، فرهنگی، دامپزشکی، پزشکی، آموزشی، ترویج اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کردستان خاطر نشان کرد: تعداد 550 نفر فرد دانشجو در دوره های 10 روزه حضور داشتند و در 4 حوزه فعالیت می نمودند.

محمد پناهمسئولیت‌پذیری دانشجویان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان و نیز محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمک به سازندگی و عمران کشور را از جمله اهداف این اردوها برشمرد و تصریح کرد:اردوهای جهادی اگر چه دارای خدمات بسیار ناچیز و کوتاه مدت هستند، اما همین خدمات مختصر، به جهت دارا بودن تأثیر فرهنگی عمیق، امید و انگیزه زندگی را در میان مردم منطقه زنده می‌کند.

وی بیان داشت: در حوزه عمرانی دانشجویان باتوجه به نیاز سنجی های قبلی در ساخت مسجد خانه عالم و سرویس بهداشتی و نیز نوسازی مدارس و در حوزه های فرهنگی نیز در شهرستان قروه و در روستاهای مظفرآباد، شوراب خان، گنداب علیا، طوغان، مالوجه، قزلجه کند فعالیت نمودند.

محمد پناه با اشاره به فعالیت در حوزه کارآفرینی تصریح کرد: با نیازسنجی در منطقه و بررسی استعداد منطقه اطلاعاتی به دست امده است که باید مردم به مشاغلی که در این مناطق پاسخگو خواهند بود روی بیاورند.

وی افزود: برای مردم در روستاها دوره هایی برگزار شد که افراد با سپری کردن این دوره ها وارد بازار کار خواهند شد و در مشاغل کوچک اما زود بازده فعالیت می نمایند.

این مسئول در پایان با بیان اینکه حوزه فرهنگی و آموزش دیگر حوزه فعالیت جهادگران بوده است افزود: در بخش فرهنگی آموزشی و با توجه به فصل تابستان برای نونهالان و نوجوانان کلاس های قرآن و احکام برگزار شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار