به استقبال کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری،‌اولین یادواره سردارن و شهدای شهرستان اردل با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولین و اقشار مختلف مردم و بسیجیان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۱۲۰۱
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه ناحیه اردل در جمع پرشور مردم ولایت مدار شهید پرورشهر این شهرستان بیان داشت: پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) درباره‌ی ثواب مبارزین راه خدا فرمود:« وقتی که مجاهد فی‌سبیل‌الله بر اثر تیر دشمن از اسب بر زمین افتد، هنوز پیکر پاکش نقش بر زمین نشده که خداوند متعال فرشته‌ای را به استقبال روحش می‌فرستد و او را به بهشت و نعمت‌ها و کرامت‌هایی که برایش مهیا شده است بشارت می‌دهد.

سرهنگ پاسدار هوشنگ جمشیدی در ادامه بیان این حدیث، افزود: ‌وقتی که پیکر پاک شهید نقش بر زمین شد، فرشته الهی به او می‌گوید آفرین بر تو ای روح پاک که از بدن پاک خارج شدی، برای تو مقام و منزلتی است که هرگز چشمی آن را ندیده و گوشی آن را نشنیده و به قلب کسی خطور نکرده است.

سخنران دیگر این یادواره بزرگ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرقلی جعفری از اساتید حوزه و دانشگاه بود که با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، تأکید کرد: ما باید با خود اندیشه کنیم که شهدا چه کردند که پس از سالها هنوز نام و یادشان در اذهان مردم از بین نرفته؛ بلکه روز به روز پررنگ تر هم می شود.

دکتر جعفری گفت: بعد از حضرت علی (علیه السلام ) هیچ حکومت شیعی تا قبل از حکومت جمهوری اسلامی شکل نگرفت. خداوند متعال شرایطی را در وجود امام (ره) دید که دومین حکومت شیعی را توسط امام (ره) بوجود آورد.

استاد حوزه و دانشگاه، ‌تصریح کرد: امام (ره)، زحمات 1200ساله علویون و فاطمیون را جبران کرد و وقتی انقلاب کرد همان جبهه که در مقابل علی (علیه السلام ) و پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم قرارمی گرفتند در مقابل امام(ره) هم قرار گرفته بودند.

وی، ادامه داد: در جنگ 8ساله تحمیلی، با تکیه به قدرت لایزال الهی در مقابل ابرقدرتهای دنیا ایستادیم ، شهدا برزمین افتادند تا ما بایستیم ، شهدا جان دادند تا ما زنده باشیم.

جعفری افزود: ما نزدیک به 400هزار شهید دادیم تا الان ولی فقیه حرفی برای گفتن داشته باشدو 5+1یک طرف میز و جمهوری اسلامی یک طرف دیگر قرار بگیرد.

این مراسم معنوی در حسینه شهدای اردل برگزار شد.

ارسال نظرات