خبرهای داغ:
سخنگوی شورای عالی استانها:

شورای عالی استان در بررسی لایحه بودجه نقش آفرین شد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین و سخنگوی شورای عالی استانها از عضویت افتخاری 117 هزار نفر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای سراسر کشور در جمعیت افتخاری هلال احمر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۱۱۶۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ احد چگینی با اعلام این خبر افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین شورای عالی استانها و جمعیت هلال احمر کشور منعقد و دو فوریت آن در جلسه صحن شورای عالی استانها مطرح شد، 117 هزار نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر کشور درآمدند.

بررسی لایحه بودجه کشور در شورای عالی استانها پیش از هیأت دولت

وی در ادامه از اصلاح بند 5 ماده 78 قانون شوراها خبر داد و در این رابطه گفت: بر این اساس سازمان برنامه ریزی کشور موظف است تا یک نسخه از پیش نویس لوایح، برنامه ها و بودجه عمومی سالانه کشور را قبل از ارسال به هیأت دولت در اختیار شورای عالی استانها قرار دهد و نظرات اعضای این شورا را اخذ و پس از آن به دولت ارسال کند.

چگینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تا به امروز سازمان مدیریت و برنامه ریزی تابع چنین روندی در کشور نبوده است، با اصلاح این ماده و افزودن دو بند بدان، روند ایده آل تری را در پیش خواهیم گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در رابطه با دو بندی که به این ماده افزوده شده توضیحاتی ارائه داد و افزود: در صورت عدم اصلاح پیش نویس و یا عدم لحاظ نظرات شورا از سوی دولت، شورای عالی استانها می تواند نظرات اصلاحی خود را به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

نماینده استان در شورای عالی استانها تصریح کرد: همچنین کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی باید بر اساس اعلام شورا موضوعات را بررسی کند و علت عدم ارائه لوایح بودجه به شورا و صحن مجلس را گزارش دهد.

وی در رابطه با مزایای دخالت کمیسیون اصل 90 توضیح داد: این موضوع کارکرد خوبی برای شوراها دارد، چراکه با این اصلاحیه، اصل 101 قانون اساسی که فلسفه شکل گیری شورای عالی را جلوگیری از تبعیض و جلب همکاری در تهیه برنامه‏های عمرانی و رفاهی استانها و نظارت بر اجرای هماهنگ آنها می داند، محقق و اجرایی خواهد نمود.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها