فرمانده سپاه تنگستان گفت: به همت بسیجیان تنگستان بیش از 170 برنامه متنوع به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان تنگستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۱۱۴۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵


به گزارش خبرگزاری بسیج در تنگستان، محمدعلی ملاکی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس با شعار محوری ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا و باهدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام برگزار می‌شود.

وی افزود: آنچه برای ما حائز اهمیت است حرکت در مسیر بزرگ مردانی است که برای دفاع از کیان و میهن خود از بهترین سرمایه و هستی‌شان که جانشان بود، گذشتند.

ملاکی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی است تا از گذشته پرافتخار خود یاد کرده و آن را به‌صورت دقیق مرور کنیم و اتفاقات و حوادث دوران طلایی و شکوهمند دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را به نسل‌های امروز بازگو کنیم.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس برکات فراوانی را نصیب انقلاب کرد و عنوان گنجینه‌ای تمام‌نشدنی برای ملت ایران ماندگار خواهد ماند.

ملاکی تأکید کرد: امروز نسل‌های دهه چهارم انقلاب با تأسی از سیره شهدا و تبعیت از مقام معظم رهبری با قدرت در صحنه خواهند بود و با حفظ اصول انقلاب به پیش‌روندگی و پیش‌برندگی این موجود پویا کمک می‌کنند.

فرمانده سپاه تنگستان اظهار داشت: دیدگان بیدار به عینه می‌بیند که نظام ما امروز نیز در جنگی تمام ایدئولوژیک به سرکردگی آمریکای جهانخوار قرار دارد و نیاز است که بیش‌ازپیش خود را تقویت کنیم و آماده‌ سازیم.

وی گفت: بسیج به‌عنوان گسترده‌ترین و با ظرفیت‌ترین نهاد مردمی در عرصه‌های جنگ سخت، نیمه سخت و جنگ نرم همواره خوش درخشیده است و امروز نگاه تیزبینانه، دانش‌بنیان و علم محور خود را متوجه تربیت جوانان مؤمن و انقلابی کرده است تا به‌عنوان یک راهبرد اصلی با اشرافیت علمی انجام مأموریت کند.

ملاکی تأکید کرد: تجربه گرانقدر رزمندگان دفاع مقدس برای ما بسیار ارزشمند است و در این راستا برای انجام مأموریت‌ها به‌طور حتم با رجوع به این عزیزان ایثارگر از تجربه گرانبهای آنها استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: مراسم ویژه و آغازین برنامه هفته دفاع مقدس، برگزاری رژه نیروهای نظامی و انتظامی است که با حضور سردار فرماندهی سپاه استان بعدازظهر روز سه‌شنبه 31 شهریورماه همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

ملاکی افزود: بیش از 30 یگان رژه رونده از جلوی جایگاه عبور خواهند کرد و قدرت دفاعی و نیروی نظامی تنگستان را به رخ دشمنان خواهند کشید.

وی به برگزاری همایش آسیب‌شناسی فضای مجازی به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص فضای مجازی که همواره ایشان آن را به‌اندازه انقلاب حائز اهمیت دانسته‌اند، این همایش 4 مهرماه در سالن اداره ارشاد تنگستان برگزار خواهد شد.

ملاکی همچنین گفت: نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس در شهر اهرم با بیش از 20 غرفه مختلف و متنوع همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس افتتاح و آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد شد.

وی افزود: همچنین نواختن زنگ مقاومت و ایثار در مدارس، عطرافشانی قبور شهدا، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی و همایش ما زنده‌ایم در کنار قلعه کلات شهر اهرم از دیگر برنامه‌های شاخص سپاه تنگستان در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

ملاکی گفت: در هفته دفاع مقدس همچنین فینال مسابقات فوتسال گرامیداشت 175 شهید غواص نیز پنجم مهرماه و در سالن ورزشی مرحوم فریدنیا شهر اهرم برگزار می‌شود.

ارسال نظرات