خبرهای داغ:
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

بلاتکلیفی املاک در بالای اتوبان عدم رشد شهر را درپی داشت

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گفت: عدم تصویب طرح جامع شهر در شورای عالی معماری و شهرسازی و بلاتکلیفی مردم اتفاقات خوبی را رقم نزده است.
کد خبر: ۸۵۷۱۱۴۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ علی فرخزاد با تأکید بر اینکه اتفاقاتی نظیر عدم تأیید طرح جامع در شورای عالی معماری و شهرسازی بازتاب های منفی برای شهرمان به همراه داشته است، گفت: رکود صنعت ساختمان، عدم رونق ساخت و ساز و افزایش قیمت زمین و مسکن در قزوین بیشتر از سایر استانها وجود دارد.

این عضو شورا اضافه کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی کشورمان نگاه قابل تأملی به برخی نقاط و طرح های مطروحه در بالای اتوبان قزوین دارد، به عنوان نمونه حذف بالای اتوبان از محدوده قانونی شهر یکی از نکاتی است که مطرح شده و از عدم نیاز شهر به توسعه این چنینی سخن می گوید.

وی با تأکید بر اینکه در بالای اتوبان حقوق مکتسبه ای برای مردم ایجاد شده است، گفت: سیستم قضایی موافق تحقق حقوق مکتسبه ای است که برای مردم در بالای اتوبان ایجاد شده است و مردم شهر و استان همگی بر این امر اذعان دارند که این موضوع تحقق یابد.

فرخزاد یادآورشد: کمیسیون ماده پنج یکی از مراجع مهم در استان است و از مدتها قبل و پیش از شکل گیری بالای اتوبان، بر ضرورت آن تأکید داشته و با ارسال طرح به دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی، این مرجع هیچ گونه مغایرتی را با چهارچوب های کلی نگرفته است.

نایب رئیس شورا با اشاره به اشکال دیگری که شورای عالی از طرح جامع گرفته، خاطرنشان کرد: حریم اتوبان در طرح جامع 148 متر محاسبه شده ولی در طرح جدید این محدوده به متراژ 500 متر در شمال و جنوب اتوبان محاسبه شده که با این روند موقعیت ورزشگاه 15 هزار نفری با اشکال مواجه شده و حقوق مکتسبه افرادیکه منازل مسکونی آنها در حریم واقع شده، نادیده گرفته می شود.

این عضو شورا با اشاره به ممنوعیت احداث ساختمانهای بالای شش طبقه اظهارداشت: بر اساس طرح جامع پیشین، این محدودیت ها وجود نداشت، کما اینکه در بسیاری از استانها این محدودیتها برای احداث ساختمانهای مرتفع اعمال نمی شود.

وی به ممنوعیت در اجرای طرح فعلی شهید انصاری شرقی و تبدیل این مسیر به گذر، افزود: با این اقدام، ماهیت طرح تغییر یافته و طرحی غیر اصولی غیر فنی به اجرا در می آید.

فرخزاد در رابطه با سیر تاریخی احداث و تکمیل خیابان شهید انصاری شرقی یادآورشد: این خیابان در مقطعی باید تا پل طالقانی کشیده می شد و در دوره ای دیگر، طرح عوض شد و بحث ادامه یافتن آن تا خیابان آیت الله طالقانی مد نظر قرار گرفت و حالا نیز موضوع عدم اجرای آن و تبدیل به گذر معمولی مورد تأکید قرار گرفته است!

وی با اشاره به اشکالاتی که برای ورودی ها گرفته شده، عنوان کرد: ورودی های شهر شامل بلوار آیت ا... خامنه ای و ابوترابی به همراه دروازه رشت و ورودی از سمت بوئین زهرا از محورهایی هستند که به تهیه طرحی مناسب و جامع برای ساماندهی در راستای جذب گردشگر و مسافر برخوردارند.

این عضو شورا اضافه کرد: در طرح جامع فعلی، تمامی ورودی ها از طرح مناسبی برخوردار شدند، ولی ضمن اینکه شورای عالی معماری و شهرسازی طراحی جدید برای ساماندهی ورودی ها را مردود می داند به اجرای کاربری فضای سبز با توجه به حفظ باغات سنتی در این محدوده تأکید دارد.

فرخزاد با تأکید بر اینکه باید برای مردم انگیزه ایجاد کرد، گفت: طراحی کاربری فضای سبز برای ورودی ها نمی تواند جوابگوی نیاز شهروندان این محدوده در توجه به نیازهای آنان باشد و ازآنجای که سنگ فروشان بلوار ابوترابی چهره مناسبی را در بلوار ابوترابی به وجود نیاوردند، لازم است که یک طرح مناسب برای اینگونه نقاط تدوین شود.

1004/پ30/ب 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار