خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین:

نماز جمعه ها با کیفیتی ارزشمند برگزار شوند

امام جمعه قزوین تاکید کرد: درنماز جمعه شهر و روستا تفاوت منطقه ای وجود ندارد بلکه موضوع مهم این است که در هر شرایطی باید این مهم با کیفیتی ارزشمند برگزار شود.
کد خبر: ۸۵۷۱۱۳۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،مراسم تودیع و معارفه رییس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این مراسم با بیان این که گاهی نماز جمعه به یک نماز معمولی و متعارف تبدیل می‌شود، اظهار کرد: در حقیقت ما باید آرزویمان این باشد که در هر روستایی که 11 نفر می‌توانند در نماز جماعت جمعه شرکت کنند، نماز جمعه برپا شود.

وی  افزود: وقتی که قرار است برای همان 11 نفر امام جمعه تعیین کنیم، باید احساس کنیم این امام جمعه باید شاخصه‌های یک رهبر دینی در ابعادی کوچک‌تر را داشته باشد تا عظمت نماز جمعه از حیث آن متصدی اصلی و شخصیت محوری که امام جمعه است، محفوظ بماند.

نماز جمعه ها با کیفیتی ارزشمند برگزار شوند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه  مقام معظم رهبری بر نماز جمعه در ابعادی همچون ارشاد، معنویت سبک زندگی اسلامی تاکید داشته اند تصریح کرد: درنماز جمعه شهر و روستا  تفاوت منطقه ای وجود ندارد بلکه موضوع مهم این است که  در هر شرایطی باید  این مهم با کیفیتی ارزشمند برگزار شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: شهرهایی که در آن نماز جمعه برگزار می‌شود، در هر منطقه جغرافیایی استان که قرار دارند باید مانند یک شجره طیبه به هم مرتبط و متصل باشند؛ به گونه‌ای که تجربیات موفق در هر منطقه به سرعت به نماز جمعه‌های مناطق دیگر استان منتقل شود.

وحدت و انسجام موجب توسعه نماز می شود

وی خاطرنشان کرد: جلسات ماهانه ائمه جمعه، جلسات اتاق فکری است که باید در هر جلسه آن یک گام بلند برای ارتقای وضعیت نماز جمعه‌ها، افزایش جمعیت و کیفیت نماز جمعه‌ها برداشته شود.

حضرت آیت الله عابدینی یادآور شد: دراستان قزوین وحدت، انسجام و منطقه جغرافیایی به گونه‌ای است که به سادگی و سهولت می‌توان ارتباط میان شهرها و ائمه جمعه را برقرار کرد.

یک ائمه جمعه نباید دچار" روزمرگی " شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان داشت: رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در مرکز استان باید کاری کند که ائمه جمعه با یکدیگر ارتباطات جدی داشته باشند و یک امام جمعه نباید به روزمرگی گرفتار شود و لازمه این مهم آن است که نماز جمعه در هر منطقه دارای شاکله باشد.

وی با تأکید بر این که برپایی و ارتقای نماز جمعه‌ها، تنها وظیفه امام جمعه نیست، اظهار  کرد:یکی از ارکان اصلی نماز جمعه، سفارش به تقوا است؛  چرا که بیش از80 بار خداوند در قرآن به این امر سفارش کرده اند.

1002/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار