خبرهای داغ:

تشریح اهم برنامه های هفته دفاع مقدس توسط فرمانده سپاه استان قم

فرمانده سپاه استان قم از برپایی نمایشگاه یاد یاران و بازسازی واقعه غدیر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۰۹۶۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار غلامرضا احمدی در نشست خبری که در سالن جلسات شهید عاصمی فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) برگزار شد با بیان اینکه هفته دفاع مقدس قطعه افتخارآمیزی از تاریخ ملت ایران است، اظهار کرد: آینده جامعه اسلامی در گروی زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: اکنون دشمنان اصلی دفاع مقدس مقابل ما پشت میز مذاکره نشسته‌اند و اگر احساس کنند توان نظامی آن‌ها از ایران برتر است از مذاکره دست کشیده و به حمله نظامی روی می‌آورند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به اینکه مردم با تکیه بر آرمان‌های امام راحل راه خود را ادامه می‌دهند، یادآور شد: برگزاری رژه نیروهای مسلح در روز سه‌شنبه 31 شهریورماه با حضور نیروهای ارتش، نیروی انتظامی و رده‌های مختلف سپاه و بسیج نخستین برنامه هفته دفاع مقدس است.

احمدی از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در پایگاه‌های مقاومت بسیج یاد کرد و متذکر شد: با همکاری مسئولان آموزش و پرورش استان قم زنگ ایثار و شهادت در مدارس نواخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از شهیدان با عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا همزمان با دوم مهرماه انجام می‌شود، عنوان کرد: همایش پیاده‌روی خانوادگی با حضور آحاد مردم استان قم و به منظور زنده نگه داشتن یاد اعزام‌های دوران دفاع مقدس یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه استان قم توضیح داد:‌ این هفته نیروهای مسلح حضور پرشورتری در نماز جمعه خواهند داشت و سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشاور فرمانده معظم کل قوا سخنرانی پیش از خطبه این هفته را بر عهده دارد.

احمدی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس مسئولان استانی با خانواده شهدا و جانبازان دیدار می‌کنند، مطرح کرد: در این هفته نمایشگاه‌های دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌های استان قم برپا شده و اردوهای جهادی با حضور دانشجویان و دانش آموزان جهادگر قمی در نقاط مختلف محروم استان انجام می‌شود.

وی از هجمه‌های فرهنگی کشورهای استکباری علیه سپاه و بسیج یاد کرد و یادآور شد: اینکه دشمن برای تخریب افرادی همچون ولی فقیه و یا نهادی همانند سپاه فعالیت‌های گسترده انجام می‌دهد نشان از نقش آن‌ها در استحکام نظام اسلامی است.

فرمانده سپاه استان قم به فعالیت‌های سپاه در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: در بسیاری از پروژه‌های بین‌الملل کشور اگر سپاه نبود باید از شرکت‌های خارجی استفاده می‌کردیم، اما به برکت دفاع مقدس و دانش مهندسی که سپاه در این سال‌ها کسب کرده است می‌تواند بسیاری از پروژه‌ها را به تنهایی به ثمر برساند.

این مسئول بیان کرد: برخی از پروژه‌های بزرگ عمرانی از جمله خط گاز عسلویه که به کشورهای همسایه کشیده می‌شود توسط سپاه اجرا شده است و اگر سپاه نبود باید پروژه پارس‌های جنوبی به شرکت‌های خارجی واگذار می‌شد؛ سودهای حاصل از این پروژه‌ها برای تقویت دستاوردهای نظامی و برطرف سازی محرومیت‌های کشور استفاده می‌شود.

احمدی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از دستورات ویژه سازمان بسیج مستضعفین است، تصریح کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد اگر فعال شود بسیاری از دغدغه‌های فرهنگی کشور برطرف می‌شود، چراکه افرادی همچون فرماندهان پایگاه‌ها، ائمه جماعات و بزرگان محل در این امر مشارکت دارند.

وی با تأکید بر اینکه تذکرات لسانی با زبان دلسوزانه که توسط مراجع بر آن تأکید شده است برای جامعه اسلامی نتیجه خواهد داشت، اظهار کرد: اقداماتی که در صالحین انجام می‌شود نشر معروف است و اگر معروفات تثبیت شود منکر تضعیف می‌شود.

فرمانده سپاه استان قم در پایان از برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عنوان یاد یاران و بازسازی واقعه غدیر یاد کرد و گفت: امیدواریم امسال با استفاده از ظرفیت‌های سپاه و بسیج بتوانیم برنامه‌های موفقی را به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان قم اجرا کنیم.



ارسال نظرات