رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمن «نفوذ فرهنگی» را در قالب ترویج «اقتصاد عاریتی» دنبال می‌کند‌.
کد خبر: ۸۵۷۰۹۵۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در نشست مجمع عالی بسیج سپاه شهدا آذربایجان غربی که در کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد با تشریح چگونگی نقشه دشمن در نفوذ به کشور اظهار داشت: امروز خطرناک‌ترین راه نفوذ دشمن نفوذ فرهنگی است و در این راستا معبرهای زیادی را باز کرده و از ابزارهای گوناگونی استفاده می‌کند.

وی افزود: دشمن در صدد است به ملت ما چنین القاء کند که بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد مشروط به ارتباط با آمریکاست و در واقع می‌خواهد از این معبر ادراک مردم را از تغییر دهد.

سردار نقدی تصریح کرد: دشمن از گزاره زندگی سالم به عنوان یکی دیگر از حربه‌های خود برای نفوذ فرهنگی در کشور استفاده می‌کند و در این راستا ترویج سبک زندگی غربی و عادی جلوه‌دادن بی‌بند و باری و آزادی‌های غربی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در واقع دشمن می‌خواهد در مقابل «اقتصاد مقاومتی» ایران که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، «اقتصاد عاریتی» را جایگزین کند تا در نتیجه آن ملت ایران همیشه محتاج رابطه با ایالات متحده آمریکا باشد.

وی خاطرنشان کرد: از دو منظر ایدئولوژیک و سیاسی می‌توان به این ترفند دشمن نگریست که از منظر ایدئولوژیک قرآن کریم تصریح کرده که روزی بندگان در دست خداست و همان قدر که او مقدّر کرده به بندگانش خواهد رسید و از منظر سیاسی نیز ملت ایران ثابت کرده‌اند، مرد میدان نبرد هستند و اهل سازش با دشمن نیستند، بنابراین حربه فشار اقتصاد عاریتی آمریکا را رد می‌کنند.

سردار نقدی با برشماری عناصر دخیل در اقتصاد پویا و فعال اظهار داشت: اقتصاد برای شکوفایی نیازمند 6 عامل از جمله نیروی انسانی، دانش و فناوری، مواد اولیه، انرژی، بازار مصرف و سرمایه است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: براساس آمار‌ها جمعیت ایران جزو جوان‌ترین کشورهاست به‌طوری‌که هم اینک فقط 900 هزار نفر جوان تحصیلکرده جویای کار در کشور وجود دارد که با ایجاد بسترهای مناسب برای کسب و کار، می‌توانند اسباب شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم کنند.

وی افزود: در شاخصه دانش و فناوری نیز ایران اسلامی جزو پرشتاب‌ترین کشور‌ها در سرعت پیشرفت علمی در دنیاست و در بسیاری از مولفه‌ها در رتبه‌های زیر 15 و 20 جهان قرار داریم.

سردار نقدی گفت: کشورمان در بحث مواد اولیه به‌عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی موثر بر اقتصاد پویا، برخوردار از قریب به اتفاق مواد اولیه و اکثر عنصرهای جدول مندلیف است و در بحث انرژی نیز رتبه اول انرژی‌های فسیلی متعلق به ایران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در موضوع بازار مصرف نیز ایران در مرزهای جغرافیایی داخلی خود 80 میلیون مصرف‌کننده دارد، در پیرامون این جغرافیای خود 400 میلیون مصرف کننده در کشورهای همسایه وجود دارد که می‌توان کشورهایی یک میلیارد نفری همچون هند را نیز به این بازار مصرف افزود.

وی ادامه داد: با بررسی این ویژگی‌ها به سادگی می‌توان متوجه شد که ایران اسلامی برخوردار از استثنایی‌ترین ویژگی‌ها است و اساساً نیازی به اتکا به فرضیه اقتصاد عاریتی ندارد.

سردار نقدی در ادامه به برشماری مشکلات پیش‌رو و کمبودهای شکوفاسازی عرصه اقتصاد پرداخت و گفت: فقدان فرهنگ کار و تلاش، کم بودن خودباوری و همت و نبود مدیریت و برنامه ریزی صحیح از آسیب‌ها و نقایص عرصه اقتصاد کشور به شمار می‌آید.

وی سرمایه‌گذاری و توجه به ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری مولد در کشور را نیازمند توجه به ظرفیت‌های عمومی داخل کشور دانست و گفت: بهره‌مندی از فناوری روز و تأکید همیشگی مدیران اقتصادی بر اقتصاد دانش‌بنیان به انضمام بسترسازی برای عدالت اجتماعی و لزوم آن برای توسعه پایدار در تمام گستره کشور و مضاف بر آن عادلانه‌سازی سهم عوامل موثر در زنجیره تولید تا مصرف می‌تواند اقتصاد کشور را به سمت شکوفایی پیش ببرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: افزایش تولید نهاده‌ها و کالاهای اساسی در داخل در کنار خودکفایی در اقلام اساسی کشاورزی و غذا با تقویت بخش کشاورزی با مصرف بهینه و ترجیح مصرف کالای داخلی به خارجی، می‌تواند از دیگر راهکارهای تقویت و شکوفاسازی اقتصاد کشور باشد.

وی حمایت از تولید داخلی برای صادرات را لازمه اعتلای اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد محور گسترش تولیدات، صادرات و مرکزی برای انتقال فناوری‌های پیشرفته به شمار می‌آیند، بنابراین توجه به این مناطق می‌تواند به رونق اقتصاد کشور بیانجامد.

سردار نقدی تصریح کرد: دیپلماسی و اقتصاد نیز در اتباط مستقیم با یکدیگرند، اما در این راستا تداوم مقاومت در مقابل مستکبران و اولویت مشارکت و پیوندهای راهبردی با کشورهای منطقه باید مورد دقت‌نظر سیاستمداران کشور باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین توجه به ارزش افزوده محصولات و ممانعت از خام‌فروشی را از ضرورت‌های شکوفاسازی اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: افزایش سهم صندوق توسعه ملی و کوچک‌سازی دولت به‌همراه اهتمام به مبارزه با مفاسد اقتصادی در کنار مردمی‌کردن اقتصاد و اعتماد به مردم در این عرصه از اصول بنیادین در زمینه شکوفایی اقتصاد کشور به شمار می‌آیند.

ارسال نظرات