خبرهای داغ:
فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان:

توان موشکی ایران امروز کابوسی برای آمریکا و هم‌پیمانانش است

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان گفت: توان موشکی ایران امروز به کابوسی برای آمریکا، اسرائیل و هم‌پیمانان آنها تبدیل شده چراکه ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و... محصولی به نام امنیت را که بستر پیشرفت کشور است را فراهم کرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۷۰۸۴۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ ‌تحمیلی اظهار کرد: با فرارسیدن هفته دفاع مقدس خاطرات و افتخاراتی که رزمندگان و شهدا در طول هشت سال جنگ‌تحمیلی آفریدند، بازخوانی می‌شود.

وی افزود: دفاع مقدس تکلیفی بود که همه آحاد ملت از جمله ارتش، سپاه، بسیج، ژاندارمری وقت، نیروی انتظامی و اقشار مختلف مردم در راستای حفاظت از آب و خاک و دین انجام دادند.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با اشاره به فرمایشات امام راحل(ره) جنگ را یک دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: جنگ ‌تحمیلی صرف نظر از خسارات و اثرات منفی که داشت یک دانشگاه بود و رزمندگان راه 100 ساله را یک شبه طی می‌کردند چراکه آنها انسان‌هایی وارسته و بی‌ادعا بودند.

وی با بیان اینکه اثرات تربیتی دفاع مقدس همواره در تاریخ ماندگار خواهد ماند، عنوان کرد: زمانی که مرزهای کشور مورد حمله و هجوم دشمن بعثی قرار گرفت رزمندگان با فداکاری خود توانستند جلوی پیشروی دشمن را بگیرند.

بیدادی ادامه داد: دشمن زمانی به ایران حمله کرد که در کشور تازه انقلاب شده بود و برای استقرار ارکان جدید زمان لازم بود و از سویی دیگر رئیس جمهور وقت نیز به عنوان فرمانده کل قوا هم از تجهیز نیروهای مردمی و هم از استفاده از تجهیزات توسط نیروهای مسلح را نمی‌داد که این توازن سیاسی و نظامی را به نفع صدام می‌کرد.

وی اضافه کرد: نیروهای عراقی با 12 لشکر و 45 تیپ، 5 هزار و 400 دستگاه تانک، 800 توپ، 386 فروند هواپیما، 400 بالگرد و ... در وسعتی بیش از یک هزار کیلومتر به خاک جمهوری اسلامی ایران حمله کردند.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با اشاره به اینکه جنگ را از دو منظر آفندی و پدافندی باید تجزیه و تحلیل کرد، یادآور شد: طی 2.5 سال اول جنگ به صورت آفندی بود و در 6 سال بعدی جنگ به شکل پدافندی ادامه یافت.

* دفاع مقدس مختص به قشر خاصی نیست

وی نیروی زمینی را محور مقابله با تجاوز دشمن بعثی در اول جنگ دانست و تاکید کرد: نیروی زمینی در ابتدای جنگ‌تحمیلی موفق به زمین‌گیر کردن ماشین جنگی دشمن شد چراکه صدام مصمم بود ظرف سه روز خوزستان را اشغال کند اما فقط خرمشهر 34 روز مقاومت کرد.

بیدادی ادامه داد: دشمن با توجه به اینکه عمده نیروهای خود را در منطقه جنوب غربی مستقر کرده بود تا 15 کیلومتری اهواز پیشروی کرد و بعد متوقف شد و آبادان را نیز به صورت موقت محاصره کرد.

وی در ادامه به تشکیل قرارگاه مشترک سپاه و ارتش در سال 60 اشاره کرد و یادآور شد: با تشکیل قرارگاه مشترک در واقع وحدت فرماندهی شکل گرفت و از این تاریخ موفق به بازپس‌گیری تمام شهرهای اشغالی از عراق شدیم.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با بیان اینکه دشمن قبل از آزادسازی شهرها توسط رزمندگان ایران حاضر به مذاکره نبود، خاطرنشان کرد: بعد از آزادسازی خرمشهر صدام در میز مذاکره حاضر شد اما ایران تا سال 67 تلاش کرد که در قطعنامه 598 سازمان ملل عراق را به عنوان متجاوز و آغازکننده جنگ بشناسند و عراق نیز این را پذیرفت بر سر میز مذاکره نشست.

وی به بیانات امام خمینی(ره) در حفظ ارتش اشاره کرد و گفت: هدف امام راحل(ره) هم تربیت و هم تغییر سطح رزمندگان بود.

بیدادی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دفاع مقدس مختص به قشر خاصی نیست، عنوان کرد: در ابتدای جنگ نیروی زمینی ارتش محور مقاومت بود و نیروهای سپاه توسط افسران ارتشی آموزش دیدند و در واقع همه آحاد مردم در دفاع مقدس نقش داشتند.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ جنگ به خیلی از مسائل پرداخته نشده است، تصریح کرد: در تاریخ جنگ باید صحت امانتداری در اتفاقاتی که به لحاظ زمانی و مکانی رخداده و ارتش نیز بر آنها تاکید دارد، رعایت شود.

* امروز خاکریزهای ما با دشمن در مرزهای جغرافیایی نیست

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان اضافه کرد: جنگ‌تحمیلی یک جنگ کلاسیک بود که به پشتیبانی هوایی، توپخانه، مهندسی و... نیاز داشت و هرکدام از این واحدها نقش خود را در دفاع مقدس ایفا می‌کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز بازدارندگی ایجاد شده، جرأت حمله از دشمنان به خاک جمهوری اسلامی را گرفته است، عنوان کرد: توان موشکی ایران امروز به کابوسی برای آمریکا، اسرائیل و هم‌پیمانان آنها تبدیل شده چراکه ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و... محصولی به نام امنیت را که بستر پیشرفت کشور است را فراهم کرده‌اند.

بیدادی در بخش دیگری از سخنانش به نفوذ فرهنگی غرب اشاره کرد و یادآور شد: امروز خاکریزهای ما با دشمن در مرزهای جغرافیایی نیست بلکه توسط تکنولوژی وارد خانه‌ها شده و دشمن از این حوزه نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: نسل امروز به خاطر اینکه ما کمتر تجارب را به آنها منتقل کرده‌ایم قدرت جذب گفته‌های ما را ندارند و اگر این خاطرات و تجارب به نسل چهارم منتقل شود اثر بخشی خواهد داشت.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان در ادامه به بیان برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته یکسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس را ارتش و یک سال نیز سپاه مدیریت می‌کند که امسال سپاه مسئول برگزاری برنامه‌ها بوده و جلسات هماهنگی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: بازخوانی عملیات کربلای چهار، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان، غباروبی مزار شهدا، سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران، رژه یگان‌های موتوری و پیاده در 31 شهریورماه نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس محسوب می‌شود.

بیدادی در ادامه با اشاره به اینکه چند طرح تحقیقاتی نیز به تهران ارسال و چند مورد به تصویب رسیده است، تصریح کرد: طرح میدان تیر و برجک هوشمند که قابلیت جابجایی و استقرار مجدد دارد به تصویب رسیده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه نقش ارتش در دفاع مقدس کمرنگ بیان شده، اظهار کرد: باغ موزه‌های دفاع مقدس با محوریت سپاه شکل گرفته و سپاه نیز بیشتر به مسائل خود پرداخته و متاسفانه امانتداری در بازخوانی تاریخ جنگ نشده چراکه در باغ موزه دفاع مقس همدان نقش تیپ شهید قهرمان بسیار کمرنگ دیده شده است.

*در تمام دنیا هیچ کشوری اجازه بازرسی از مراکز نظامی را به بیگانگان نمی‌دهد

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با بیان اینکه تیپ شهید قهرمان و پایگاه نوژه از استراتژیک‌ترین مراکز نظامی کشور در دفاع مقدس بودند، گفت: اگر این دو مرکز نظامی نبودند اصلا عملیات مرصاد شکل نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه ارتش در سطح استان یک هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: 800 تن از شهدای ارتش در سطح استان متعلق به تیپ شهید قهرمان است که در طول هشت سال دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

بیدادی در پاسخ به سوال درباره برجام اظهار کرد: برجام دارای فراز و فرودهایی است اما در عرصه سیاسی اتفاق خوبی بود و به قول رئیس جمهور باید هم باید سانتریفیوژ و هم چرخ زندگی مردم بچرخد.

وی با بیان اینکه به برجام خوش‌بین هستم، اضافه کرد: با توافق هسته‌ای هم دستاوردهای جوانان و دانشمندان هسته‌ای حفظ شده و هم بر اسلام هراسی و ایران هراسی خط بطلان کشیده شده است.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان ادامه داد: در توافق هسته‌ای علاوه بر حفظ عزت جمهوری اسلامی ایران، دستاوردهایی که برای آنها شهید داده‌ایم نیز حفظ شده است.

وی به موضوع بازرسی از پارچینگ و دیگر مراکز نظامی اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری حجت را بر همه تمام کردند که فرمودند اجازه بازرسی از مراکز نظامی داده نخواهد شد چراکه در تمام دنیا هیچ کشوری اجازه بازرسی از مراکز نظامی را به بیگانگان نمی‌دهد.

بیدادی به سوال دیگری در خصوص حضور نظامی نیروهای مسلح ایران در عراق و سوریه گفت: نیروهای مسلح ایران در عراق و سوریه حضور فیزیکی ندارد و فقط مستشاری و کمک تجهیزاتی است چراکه به تقویت محور مقاومت معتقد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت معادن در محوطه تیپ اشاره کرد و یادآور شد: درآمدهای این معادن متعلق به بنیاد تعاون نیروی زمینی بوده و ما دخل و تصرفی در آن نداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار