مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان از برگزای بالغ بر 6 هزار برنامه اجرایی در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۰۶۶۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج :سرهنگ پاسدار  حمزه دهقان در گفت و گو با خبرنگار ما  ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد:  30 برنامه محوری با 90 ریز برنامه در حدود 100 مرکز (شهرستان، شهر، بخش و دهستان) در بیش از 1500 نقطه استان سیستان و بلوچستان(مراکز نظامی، مدارس، مساجد، ادارات، پایگاههای بسیج ) برگزار می شود؛ در مجموع بالغ بر 6 هزار برنامه متنوع فرهنگی، ورزشی و آموزشی در این ایام اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در اولین  روز از هفته دفاع مقدس با عنوان" نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی" رژه و اقتدار نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری در صنعت علمی و دفاعی کشور را خواهیم داشت.  

سرهنگ دهقان عنوان دومین روز از هفته دفاع مقدس را "روحانیت، علم و دانش پژوهی، سربازان" خواند و بیان داشت: در این روز که همزمان با روز عرفه است توجه به معنویت و عبادت، تجلیل از نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس، پاسداشت سربازان،  حضور دانش آموزان و دانشجویان در عرصه علم و دانش و روز بازگشایی مدارس، دانشگاهها و حوزه های علمیه را در دستور کار داریم.

وی "شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی" را عنوان روز سوم هفته دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: هم زمان با عید سعید قربان، روز ایثار و از خود گذشتن تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان  انجام خواهد شد و گلزار غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا می شود.  

مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: "دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف" عنوان روز چهارم هفته دفاع مقدس است و در این روز به مباحث بصیرت افزایی و حفظ غرور ملی در پیشبرد کشور، اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیر عامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه ها در دوران دفاع مقدس پرداخته خواهد شد.

وی اذعان داشت: "ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان " عنوان روز پنجم هفته دفاع مقدس است و در این روز به تبیین جایگاه ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و گرامی داشت سالروز عملیات ثامن الائمه(ع) و تجلیل از رزمندگان، جهادگران و آزادگان و پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس می پرداریم.

سرهنگ دهقان روز ششم را "وحدت ملی، بصیرت، دشمن سناسی و بیداری اسلامی و استکبار ستیزی"خواند و یاداور شد: در این روز نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی به عنوان الگوی نهضت های مقاومت و پایداری و بیداری تبیین می شود.

وی عنوان آخرین روز از هفته دفاع مقدس را "فرماندهان، غزت مداران و حماسه آفرینان"دانست و گفت:  در این روز سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجوی، کلاهدوز، جهان آرا و نکو داشت فرماندهان شهید دفاع مقدس انجام می شود.

سرهنگ دهقان با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس دو اثر ارزشمند و ماندگار در حوزه دفاع مقدس رونمایی خواهد شد، از برگزاری یادواره‌های شهدا در این هفته خبر داد

ارسال نظرات