خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد گفت: امروز حوزه‌های علمیه نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمنان ایفا می‌کنند و تقویت این حوزه‌ها به لحاظ علمی و معنوی برای پاسخگویی به شبهات روز جهان اسلام ضروری است.
کد خبر: ۸۵۷۰۶۲۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حسین گروسی با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه بیان داشت: با توجه به اینکه دشمن درصدد تغییر در باورها و ایجاد شبهات دینی و مذهبی است نقش طلاب حوزه علمیه در علم‌آموزی و پاسخ به این شبهات بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: رسالت حوزه‌های علمیه نشر ارزش‌های الهی و اسلامی در جامعه و ساختن انسان‌هایی است که در مقابله با جنگ نرم دشمن بتوانند از خو واکنش نشان دهند و مقابله کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد افزود: امروز اساتید حوزه و طلاب باید پاسخگوی شبهات باشند و از هیچ راهی برای علم‌آموزی غفلت نکنند چون هرروز دشمن جوانان ما را در مورد شبهات مختلف و جدید قرار می‌دهد بنابراین ما نیز باید در برابر آن‌ها قوی باشیم.

وی گفت: طلابی که جدیداً وارد حوزه علمیه می‌شوند باید با برنامه درس بخوانند و هدف خود را مشخص کرده و با راهبردهای مشخص درصد تحقق آن باشند و درواقع تعریف دقیقی از طلبگی داشته باشند.

گروسی اظهار کرد: در دین مبین اسلام به تحصیل و فراگیری علم توصیه فراوان شده و در آیات بسیاری از قران کریم نیز بر این موضوع تأکید شده است که نشان‌دهنده نقش مهم طلاب و روحانیون در این جایگاه است.

وی بیان داشت: دشمن در جنگ نرم جوانان این مرز و بوم را هدف قرار داده است که در این زمینه مبلغان امور دینی وظیفه خطیری در ترویج آموزه‌های دینی بر عهده‌دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد افزود: امروز حوزه‌های علمیه نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمنان ایفا می‌کنند و تقویت این حوزه‌ها به لحاظ علمی و معنوی برای پاسخگویی به شبهات روز جهان اسلام ضروری است.

وی گفت: پایه‌های علمی طلاب باید بسیار قوی و محکم باشد و طلبه‌ها بدون هیچ بهانه‌ای به تلاش و کوشش خود در فراگیری علم ادامه دهند تا بتوانند افسران خوبی برای جنگ نرم باشند.

گروسی عنوان کرد: ایجاد انگیزه در طلاب را یکی از لوازم تکاپوی علمی در حوزه‌های علمیه است و طلاب باید به خاص و منحصربه‌فرد بودن رسالت حوزه‌های علمیه واقف باشند.

وی در پایان بیان داشت: شناخت فضای فعلی جامعه و جهان موجب ایجاد انگیزه در طلاب می‌شود و فضاهایی علمی و معرفتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که می‌توانند به‌خوبی از علم خود در این زمینه‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات