بسیج مداحان: استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از خواسته‌های رهبری در دیدار با مداحان خواندن روضه به روز است، این یعنی استکبار ستیزی و ظلم ستیزی در روضه‌ها و در قالب مداحی بیان شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۶۱۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج مداحان، حجت الاسلام احمد پناهیان جمعه شب در مراسم اختتامیه نخستین دوره آموزشی مربیان نوگلان حسینی سراسر کشور با بیان اینکه ماهیت شهر قم جهادی است، گفت: مقام معظم رهبری ذاکری جهادی را بر عهده مداحان بسیجی قرار داده است.

وی با بیان اینکه هجرت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) هر دو یک حرکت جهادی بود، اظهار کرد: آمدن اشعریون به قم و حضور حضرت معصومه(س) در این شهر موجب شکل‌گیری شهر قم با این ماهیت مذهبی شد.

این مبلغ دینی با بیان اینکه عده‌ای از مداحان بر این باور هستند که بیان مباحث انقلابی در هیئت موجب کم شدن مخاطبین می‌شود گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با روسای پایگاه‌های بسیج فرمودند مداحان بسیجی باید مانند حضرت زینب(س) عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در کربلا با خواندن روضه واقعه کربلا را برای مردم روایت کرد خاطرنشان کرد: زمانی حضرت این کار را انجام دادند که مردم علاقه چندانی به این موضوع نداشتند ولی با این اوصاف با حضور خانواده‌های شهدا در کربلا به بیان این موضوع با زبان روضه پرداختند.

این کارشناس دینی یادآور شد: ائمه معصومین(ع) هیچ گاه استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را کنار نگذاشتند در همین راستا منظور مقام معظم رهبری در مورد نرمش قهرمانانه صلح با دشمنان و مستکبرین جهان نیست و در همین راستا باید مداحان پرچم صدق حضرت زینب(س) را در دست بگیرند.

وی با بیان اینکه مداحان با ذاکری خود از شیعه انسانی حقیر نسازند گفت: شیعه آخرین تیرِ کمان امام حسین(ع) است.

پناهیان با اشاره به اینکه مداحان واقعی به دنبال شهرت نیستند بیان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید «عقل مسلمان کامل نمی‌شود مگر با رعایت 10 ویژگی که یکی از این ویژگی‌های ده گانه گم‌نامی است» یعنی مداحان به هر قیمتی به دنبال شهرت نباشند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان مفاهیم بلند معنوی و ولایت را نسبت به بزرگسالان به خوبی درک می‌کنند، مفاهیم عمیق عشق به خدا و اتصال به اهل بیت(ع) است که باید به نوگلان حسینی آموزش داده شود.

وی عنوان کرد: چرا مداحان به دنبال راضی کردن مستمع به هر قیمت هستند، دلیل این کار نداشتن ارتباط عمیق معنوی مداحان با خداوند است.

پناهیان اظهار کرد: یکی از خواسته‌های رهبری در دیدار با مداحان خواندن روضه به روز است، این یعنی استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را در روضه‌ها و در قالب مداحی بیان شود.

وی با بیان اینکه یک دین شناس آمریکایی راه مقابله با اسلام را جا به جا کردن جای امام حسین(ع) و یزید عنوان کرده بود، گفتبه همین دلیل دشمنان وارد عرصه مداحی شده و شبکه شیرازی‌ها را راه‌اندازی کردند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی از وظایف بسیج این است که با امام حسین(ع) همراهی داشته باشد، مداحان بسیجی می‌توانند به راحتی مستمعین خود را با امام حسین(ع) همراه کنند.

پناهیان ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) فرهنگ انگلیسی است چرا که فقط با زنده نگه داشتن یاد، راه و خون امام حفظ نمی‌شود پس مهم زنده نگه داشتن خون و راه امام و شهداست که باید مداحان این موضوع را در مداحی‌های خود پیاده کنند.

وی در پایان گفت: مداحان و هیئتی‌ها امسال همراهی با امام حسین(ع) را برجسته کنند، روضه همیشه اشک نیست بلکه آمیخته‌ای از عقل و عاطفه و اشک است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات