خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: اعزام دانش آموزان استان همدان به مناطق غرب کشور همزمان با سراسر کشور از ۱۱ مهرماه آغاز و ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز به این مناطق اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۷۰۶۰۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ روح‌الله عروجی در شورای آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه راهیان نور یک کار فرهنگی است که موجبات خیروبرکت را فراهم کرده است، بیان داشت: بیش از هزار دستگاه اتوبوس به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این حرکت عظیم مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز هست، افزود: ایشان بر استمرار این کار بزرگ تاکید دارند به‌طوری‌که تاکنون ۷ مرتبه در این محل‌ها حضور یافته‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۲۹ هزار زائر استان همدان از زیارتگاه‌ها و شهادتگاه‌های شهدا دیدن کرده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۷ هزار نفر دانش‌آموز بوده‌اند.

وی بابیان اینکه مدت ‌زمان حضور در مناطق جنگ غرب کشور دو روز و در جنوب کشور سه روز است، عنوان کرد: هفت استان شامل هرمزگان، بوشهر، خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی میزبانی زائران راهیان نور را انجام می‌دهند.

عروجی در ادامه با اشاره به اینکه در این هفت استان چراغ یادمان‌ها و زیارتگاه‌های شهدا همیشه روشن است، بیان داشت: راهیان نور اکنون به یک فرهنگ تبدیل‌شده و هر روز زائرانی به این مناطق اعزام می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین سهمیه راهیان نور برای دانش آموزان است، یادآور شد: از سال ۸۹ تاکنون ۲۲ میلیون نفر زائر به‌صورت خودجوش به زیارت مزار شهدا رفته‌اند که از این تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ نفر دانش‌آموز بوده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سال‌های قبل مقدمات اعزام‌ها فراهم‌شده و هماهنگی‌های لازم در استان انجام‌شده است، گفت: این کار یک کار فرهنگی تأثیرگذار است به‌طوری افراد با حضور در این فضاها متحول می‌شوند.

وی بابیان این اینکه دانش آموزان تأثیرپذیرترین قشر هستند، افزود: اعزام دانش آموزان استان همدان به مناطق غرب کشور همزمان با سراسر کشور از ۱۱ مهرماه آغاز می‌شود و در این راستا ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز به این مناطق اعزام می‌شوند.

عروجی تعداد دانش‌آموزانی را که به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام می‌شوند 5 هزار دانش‌آموز دختر اعلام کرد و اظهار داشت: اعزام به مناطق جنگی جنوب در آذرماه انجام خواهد شد.

وی در ادامه از اجرای نمایش جنگی در راهیان نور غرب کشور خبر داد و عنوان کرد: در این نمایش‌ها صحنه‌های بسیار زیبایی را طراحی و اجرا می‌کنند و ۶۰ درصد از تأثیرپذیری راهیان نور شامل این نمایش‌ها است که در این راستا از هنرمندان باتجربه کشوری استفاده می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بابیان اینکه اعزام زائران راهیان نور و اجرای نمایش جنگی هزینه‌های بسیار بالایی در بردارد، بیان داشت: در این راستا سپاه ۵۰ درصد از هزینه‌ها اعزام را متقبل می‌شود و برای تامین مابقی هزینه‌ها باید سایر دستگاه‌ها ازجمله آموزش‌وپرورش همکاری داشته باشند.

وی یادآور شد: اعزام هر دانش‌آموز به مناطق جنگی غرب کشور ۷۵ هزار تومان و به جنوب کشور ۱۱۸ هزارتومان هزینه دارد.

عروجی ادامه داد: در نخستین کاروان راهیان غرب کشور حدود ۳۰۰ نفر دانش‌آموز از استان همدان از محل باغ‌موزه دفاع مقدس این استان اعزام می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه راهیان نور فقط مختص بسیجیان نیست و همه آحاد جامعه می‌توانند در این اردوها شرکت کنند، اظهار داشت: علاقه‌مندان به حضور درراهیان نور می‌توانند در سپاه ثبت‌نام کنند و در زیارتگاه‌های جنوب و غرب حضور یابند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان در پایان یادآور شد: بهترین مکان‌ها برای اسکان دانش آموزان استان همدان در نظر گرفته‌ شده که امیدواریم در این زمینه بدون کوچک‌ترین مشکل این طرح را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات