خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه پیام نور فارس گفت: بیشتر از 55 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی پیام نور فارس بومی هستند.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۸۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، عبدالرسول قرائتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 55 هزار دانشجوی کارشناسی دانشگاه پیام نور فارس بومی شهرهای خود هستند و همین موضوع مانع بسیاری از آسیب‌های محتمل در مورد دانشجویان غیربومی است.

وی با اشاره به خروج از پیک جمعیت نیازمند تحصیل متولدین دهه 60 افزود: موضوع کاهش تعداد دانشجویان، یک بحث کشوری است اما در شرایط فعلی پیام نور فارس، کاهش تعداد واحدهای دانشگاهی یا ادغام آنها را به این واسطه در دستور کار ندارد.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس در پاسخ به این سوال که پیام نور این استان با چه تعداد صندلی خالی مواجه است، بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت پذیرش 16 هزار دانشجو وجود دارد که با توجه به نتایج اعلام شده و ثبت نام 13 هزار دانشجو، حدود 2 هزار و 500 تا 3 هزار صندلی خالی داریم اما در مرحله تکمیل ظرفیت با هماهنگی سازمان سنجش این جای خالی را پر خواهیم کرد.

قرائتی ادامه داد: اگر تعداد دانشجویان پیام‌نور در یک رشته به حدنصاب نرسد، برگزاری کلاس‌ها به‌شکل آنلاین انجام خواهد شد و این مزیتی برای پیام‌نور است.

این مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر نبود زیرساخت‌های اینترنتی مناسب در سراسر استان برای استفاده دانشجویان در تمام شهرها و روستاها گفت: در تمام واحدهای این دانشگاه بستر ارتباطی لازم ایجاد شده و برگزاری کلاس آنلاین در دانشگاه پیام‌نور سال‌‌ها است که انجام می‌شود و این دانشگاه در 30 رشته امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین را دارد.

وی سپس بیان کرد: تمام آزمایشگاه‌های مصوب وزارت علوم در دروس مختلف در این دانشگاه برگزار می‌شود و طول دوره تحصیل در پیام‌نور حداقل دو سال و 9 ماه برای فوق دیپلم و حداکثر 10 سال برای دوره کارشناسی است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان 2.7 مترمربع است، حد تعریف شده در کشور را 1.7 مترمربع اعلام و اضافه کرد: تاکنون در پرداخت حقوق هیچ یک از اساتید و مدرسان تاخیری انجام نشده است و پرداخت اقساطی حقوق شایعه ای بی اساس است و در مورد میزان اضافه‌کار اعضای هیئت علمی نیز با توجه به کاهش تعداد دانشجو، کم‌تر می‌شود هر واحد بنا به تشخیص رئیس واحد، می‌تواند تا حداکثر 175 ساعت اضافه‌کار پرداخت کند.

وی با اشاره به تغییراتی که در ارائه تسهیلات دانشگاه پیام‌ نور به دانشجو‌ها رخ داده است افزود: پذیرش دانشجویانی که هنوز مدرک دوره پیش دانشگاهی ندارند یکی از این تغییرات است و این افراد اگر تا تاریخ 10 دی‌ماه 94 مدرک پیش دانشگاهی خود را به آموزش دانشگاه ارائه دهند پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس با اشاره به افزایش 12 تا 15 درصدی شهریه این دانشگاه گفت: در شرایط پرداخت شهریه نیز تغییراتی رخ داده به این صورت که دانشجویان می‌توانند در ابتدای ثبت‌نام ترم شهریه ثابت و باقیمانده شهریه خود را در طول ترم تحصیلی به صورت اقساطی پرداخت کنند.

وی با اشاره به تسهیلاتی که برای دانشجویان مهمان و انتقالی در نظر گرفته شده است بیان کرد: پیش از این در ترم اول و ترم آخر امکان گرفتن مهمانی و انتقالی برای دانشجویان وجود نداشت اما امسال در این دو ترم نیز دانشجویان می‌توانند مهمانی یا انتقالی برای دانشگاه‌های دیگر بگیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها