خبرهای داغ:
رئیس پلیس راهور فارس گفت: همگان بر اجرای طرح محدوده ترافیک کلان‌شهر شیراز تأکید دارند که این مهم باید با برطرف شدن اختلاف‌نظرها محقق شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۸۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، مصطفی عباسی در شیراز اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل در زمینه حمل‌ و نقل و ترافیک شهری، اختلاف‌نظرها است که حدود یک سالی است با تعامل صورت گرفته بسیاری از آن‌ها برطرف شده است.

وی افزود: هر چند که هنوز مشکلاتی در این زمینه همچنان به قوت خود باقی است اما هیچ‌کدام جنبه شخصی و فردی ندارد و فقط مرتبط با قوانین و مقرراتی است که در مورد حمل‌ و نقل و ترافیک وجود دارد.

عباسی با ابراز امیدواری اینکه با تعامل به وجود آمده بین دستگاه‌های متولی حمل‌ و نقل و ترافیک شهر شیراز تمام مشکلاتی که ناشی از اختلاف‌نظرها است از میان برداشته شود، تصریح کرد: ترافیک شیراز به‌ویژه در محدوده مرکزی شهر بحرانی است که در این مورد راه‌های متعددی پیشنهاد شده و همچنان بر اجرایی شدن طرح محدوده ترافیک این کلان‌شهر تأکید بسیار است.

رئیس پلیس راهور فارس با اشاره به اینکه در ابتدا باید زیرساخت‌های لازم ترافیکی و حمل‌ و نقلی در شهر شیراز فراهم آید خاطرنشان کرد: باید مثلت ترافیک در نظر گرفته شود و هر سه ضلع آن به‌حساب آید به‌ویژه در زمینه آموزش فرهنگ ترافیک نیازمند کارهای بسیاری هستیم.

عباسی با اشاره به آمار پزشکی قانونی در شیراز گفت: از ابتدای سال جاری تا آخر مردادماه گذشته 80 نفر در تصادفات ترافیکی این شهر کشته شده‌اند که 53 درصد از کشته‌ها را عابران پیاده شامل می‌شوند.

پلیس راهور فارس با تأکید بر اینکه باید ایمنی تردد در بازنگری طرح مطالعات جامع حمل‌ و نقل شیراز یکی از محورهای اصلی باشد اضافه کرد: بسیاری از مسائل ترافیکی به حوزه فرهنگ‌سازی باز می‌گردد که تاکنون چه در سطح کلان کشور و چه استان فارس روی آن کار نشده است.

وی با تأکید بر اینکه صدا و سیما باید در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه‌های ترافیکی اقدامات جدی صورت دهد افزود: متوسط کشته‌های عابر پیاده در حوادث ترافیکی کشور 22 درصد است در حالی‌ که این رقم در فارس به 53 درصد رسیده است، بیان کرد: این آمار شایسته شهر فرهنگی شیراز نیست.

عباسی با بیان اینکه موتورسیکلت‌سواران در شیراز 32 درصد تصادفات صورت گرفته در این شهر را به خود اختصاص داده‌اند تصریح کرد: 75 درصد از کشته‌شدگان در تصادفات موتورسیکلت‌ها به دلیل ضربه‌ مغزی و عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

رئیس پلیس راهور فارس با اشاره به اینکه در سطح شهر شیراز دیگر جایی برای توقیف موتورسیکلت‌‌های متخلف نداریم گفت: تنها یک روز در هر هفته را به توقیف موتورسیکلت‌های متخلف اختصاص می‌دهیم اما با وجود این، فضایی برای نگه‌داری آن‌ها دیگر وجود ندارد

ارسال نظرات
پر بیننده ها