خبرهای داغ:
رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس گفت: امسال سرویس مدارس به‌عنوان مدرسه سیار برشمرده می‌شوند که در این راستا بسته‌های فرهنگی با آواهای مجاز و نواهای تربیتی در اختیار رانندگان سرویس مدارس استان فارس قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۸۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، محسن کلاری در نشست خبری با رسانه‌های جمعی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود فقط در شیراز 95 هزار دانش‌آموز از طریق سرویس مدارس جابه‌جا شوند و در این راستا 37 شرکت کار نقل‌ و انتقال دانش‌آموزان این شهر را برعهده دارند.

وی همچنین گفت: با تلفیق فرایندهای تربیتی در کنار پروسه‌های حمل‌ و نقلی، امسال سرویس مدارس به‌عنوان مدرسه سیار برشمرده می‌شوند که در این راستا بسته‌های فرهنگی با آواهای مجاز و نواهای تربیتی در اختیار رانندگان سرویس مدارس استان فارس قرار می‌گیرد.

کلاری با بیان اینکه کار نظارت بر سرویس مدارس به سازمان دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان واگذار شده است، افزود: موضوع حمل‌ و نقل دانش‌آموزی را در این استان از 6 ماه پیش پی‌گیری کردیم و امسال تحولات تازه‌ای در سرویس مدارس فارس انجام‌ گرفته است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به این موضوع که امسال افزایش نرخ سرویس‌های مدارس را از ابتدای شهریورماه اعلام کردیم، ادامه داد: بر خلاف سال‌های پیشین تمام دریافت‌ها و پرداخت‌ها مربوط به سرویس مدارس امسال از طریق درگاه‌های الکترونیکی و خودپردازها صورت می‌گیرد.

کلاری همچنین گفت: در طرح ساماندهی سرویس مدارس، اهدافی مانند ترافیک، ارتقای ایمنی دانش‌آموزان، فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه و چگونگی بهره‌گیری از خودروهای عمومی نیز برای دانش‌آموزان شرح داده می‌شود.

وی افزود: برای مدیران و رانندگانی که وظایف خود را به‌درستی انجام دهند، مؤلفه‌های تشویقی مانند سفر زیارتی و موارد تخلف نیز مانند گذشته در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس اعلام کرد: برای نخستین بار امسال از دستگاه‌های آگاهی‌دهنده دیجیتالی برای اطلاع خانواده‌ها از خودرو سرویس مدرسه استفاده می‌شود.

کلاری پیش‌بینی کرد که در سال تحصیلی جاری 95 هزار دانش‌آموز در چهار ناحیه آموزش‌ و پرورش شیراز از طریق 37 شرکت حمل‌ و نقل به مدارس خود انتقال یابند.

در این نشست خبری همچنین رئیس انجمن اولیا و مربیان استان فارس اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید بیش از 7 هزار خودرو در قالب سرویس مدارس در شیراز فعالیت خواهند کرد.

علی‌اصغر ثابت اقلیدی با بیان اینکه حداقل 6 ماه تمام روی موضوع حمل‌ و نقل دانش‌آموزی در شیراز کار شده است، افزود: در سال تحصیلی جاری با حضور انجمن اولیا و مربیان حتی درباره چگونگی رنگ و شکل لباس رانندگان سرویس مدارس نیز بحث شد و تمام آنان لباس فرم یکسان خواهند پوشید.

وی افزود: در واقع بخش اعظم سرویس مدارس متوجه آموزش‌ و پرورش است.

در این نشست همچنین درباره ارائه پیشنهادها و انتقادها اعلام شد که سامانه پیامکی 10003262 برای دریافت نظرهای مردم در مورد سرویس مدارس ایجاد شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها