رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از اجرای طرح "تکاپو" بر مبنای ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانداردهای بین‌المللی برای رفع معضل بیکاری با حمایت سازمان جهانی اشتغال خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۵۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، کوروش پرند اظهار داشت: در حال ‌حاضر 6 هزار استاندارد آموزشی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، خدمات و فناوری اطلاعات در سازمان فنی وحرفه‌ای کشور تعریف شده که براساس آمار 60 درصد آموزش‌ها منجر به اشتغال می‌شود.

وی با تاکید بر بومی‌سازی آموزش مهارت‌های فنی‌ و حرفه‌ای گفت: با شناخت نیازمندی‌های محلی و منطقه‌ای براساس نظر کارشناسانه می‌توان بهره‌وری این آموزش‌ها را افزایش داد.

رئیس سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور افزود: طرح "تکاپو" بر مبنای ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانداردهای بین‌المللی برای رفع معضل بیکاری با حمایت سازمان جهانی اشتغال در کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه وجود سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی از آسیب‌های موجود اجتماعی است، افزود: سازمان فنی‌ و حرفه‌ای برای حل این معضل از سال گذشته طرح توانمند‌سازی و ارائه آموزش‌های مهارتی برای روستائیان و عشایر را در قالب 8 فاز اجرایی در شورای عالی اشتغال به تصویب رسانده است.

معاون وزیر کار، تعاون ورفاه اجتماعی با بیان اینکه این طرح براساس نیاز سنجی‌های آموزشی توسط فرمانداران و کارشناسان جوامع محلی تدوین می‌شود، تصریح کرد: هدف اصلی این طرح ارائه آموزش‌های سیار در روستاهای بالای 20 خانوار و ایجاد رفاه در این مناطق است.

پرند اظهار داشت: توجه به ترویج مشاغل خانگی در میان بانوان و توسعه آموزش‌های تولیدی، بازاریابی و فروش تولیدات از دیگر اقدامات سازمان فنی‌ و حرفه ای کشور است.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرهنگ مهارت آموزی و کار باید در جامعه نهادینه شود عنوان کرد: بازارسازی و برندسازی نقش مهمی در سیستم اشتغال و کسب و کار برعهده دارد و توجه به صنایع تبدیلی و فرآوری تولیدات از اولویت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است.

رئیس سازمان فنی‌وحرفه ای کشور در مورد ساماندهی مالیاتی و بیمه موسسان آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه ای اظهار داشت: امسال برای نخستین بار طرح معافیت مالیاتی آموزشگاه‌های آزاد توسط رئیس جمهور به وزارت اقتصاد و دارایی ابلاغ شد.

وی افزود: در مورد بیمه نیز به علت بار مالیاتی بالای طرح بیمه آموزشگاه‌های آزاد به کمیسیون بهداشت ارجاع داده شده است.

ارسال نظرات