معاون هماهنگ کننده سپاه شهداء آذربایجان غربی گفت:همزمان با هفته دفاع مقدس 35 عنوان برنامه از سوی سپاه شهداء آذربایجان غربی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۲۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ جلیل وحیدی در نشست خبری هفته دفاع مقدس استان آذربایجان غربی اظهار داشت: روزهای سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی در سال جاری نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه امسال سال دولت و ملت همدلی و همزبانی است، افزود: امیدواریم در این سال دولت ملت را و ملت دولت را به خوبی درک کرده و مشکلات نظام اسلامی حل شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در شرایطی این هفته گرامیداشته می شود که اتفاقات مهمی از جمله توافقات هسته ای رخ داده است، افزود: علیرغم اینکه دشمن پای میز مذاکره نشسته است، اما با اظهارات و ادبیات ناموزون از سوی مسئولان آمریکایی توافقات زیر سئوال می رود و گزینه های روی میز ارائه می شود که این هفته فرصتی است که اصحاب رسانه مقتضیات دوران دفاع مقدس را به مردم ارائه کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهداء آذربایجان غربی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تکلیف همه افراد جامعه را در خصوص دشمن بیان کرده اند، افزود: باید همه به تکلیف خود در این زمینه عمل کنند.

وحیدی با اشاره به اینکه از 19 شهریور سال 59 جنگ علیه نظام اسلامی آغاز شد،افزود: چهار لشکر مکانیزه – پیاده عراق به میمنک حمله کرده و 325 متر مربع از خاک کشور را اشغال کردند.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس در کارنامه نظام اسلامی ستاره درخشان و مایه افتخار مردم ایران است که همه به عنوان نقطه شاخص به آن می بالند، افزود: باز خوانی دوران دفاع مقدس در این هفته با حضور کارشناسان ضروری است تا نسل جدید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهداء آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اگر تفکر و ادبیات دوران دفاع مقدس حاکم شود، امروز بسیاری از مشکلات حل می شود، گفت: باید علت و علل و آغاز کننده جنگ در این هفته تبیین شود.

وحیدی بر ضرورت تشکیل قرار گاه اقتصادی تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری تاکید مضاعفی بر تشکیل این ستاد دارند تا مشکلات جامعه در زمینه اقتصاد حل شود.

وی با اشاره به اینکه صاحبان قلم باید دین و تکلیف خود را نسبت به خون شهدا ادا کنند، افزود: در دوران دفاع مقدس برای استفاده از سیم خاردار نیازمند کشورهای خارجی بودیم و در تحریم به سر می بردیم، اما امروز نظام اسلامی با اقتدار توانسته قله های پیشرفت و ترقی را طی کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهداء آذربایجان غربی تبیین وحدت کلمه حول محور ولایت فقیه را از دیگر محورهای برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: انقلاب های بدون رهبر امروز اسیر اشتباهات خود شده اند و ضروری است نقش امام خمینی (ره) در این هفته تبیین شود.

وحیدی نقش استکبار ستیزی را در این هفته یادآور شد و گفت: وظیفه دینی و شرعی است که در برابر ظالمان ایستادگی کرده و اجازه نداد دشمنان به جامعه مسلط شوند.

وی بر ضرورت تکریم شهدای والا مقام تاکید کرد و گفت: باید جوانان و نسل های جدید جامعه با سیره و روش شهدا آشنا شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهداء آذربایجان غربی با بیان اینکه 35 عنوان برنامه در طول این هفته برگزار می شود، افزود: روز اول این هفته (31 شهریور) به عنوان «نیروهای مسلح، سلحشوری، پایمردی» نامگذاری شده است.

وحیدی با اشاره به برگزاری رژه نیروهای مسلح در اولین روز هفته دفاع مقدس گفت: امسال این رژه از سوی سپاه شهداء آذربایجان غربی با حضور نیروهای ارتش، سپاه، ناجا و بسیج در پارک ساحلی برگزار و آخرین تجهیزات ارتش و سپاه به نمایش گذاشته می شود.

*نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس آذربایجان غربی

وی با اشاره به روز دوم،(اول مهر) با عنوان «روحانیت، علم و دانش‌پژوهی، سربازان»گفت: برگزاری صبحگاه های مشترک دانش آموزی، نواخته شدن زنگ مدارس با حضور استاندار از برنامه های این روز است، مراسم غبار روبی مزار شهدا نیز 10.30 در ارومیه در این روز برگزار می شود،همچنین همایش تجلیل از سربازان نیروهای مسلح نیز برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهداء آذربایجان غربی با بیان اینکه روز سوم،(دوم مهر) با عنوان «شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی» نامگذاری شده است، تصریح کرد: سرکشی از 35 خانواده شهید که پنج خانواده با حضور فرماندهان برگزار می شود، از برنامه های این روز است، نمایش رزمی و بصیرتی و فرهنگی علمداران نیز در این ایام اجرا می شود.

وی افزود: نمایش رزمی، فرهنگی و بصیرتی علمداران ولایت،نقش استان،مردم، رزمندگان را در سه برهه معرفی می کند.

*برگزاری همایش پیاده روی در ارومیه

وحیدی با اشاره به روز چهارم،(سوم مهر) با عنوان «معنویت، زنان، خانواده و سلامت»افزود: شرکت نیروهای مسلح در نماز جمعه،دیدار فرماندهان با ائمه جمعه استان،پیاده روی خانوادگی نیز با حضور آحاد مردم روز جمعه از ورزشگاه تختی تا مجموعه ائل داغی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه روز پنجم این هفته (چهارم مهر) با عنوان «دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف» نامگذاری شده است، افزود: تجلیل از نقش زنان ایثارگر و روحانیون، رونمایی از یادمان زن و مقاومت از برنامه های این روز است.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهداء آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برنامه های روز ششم،(پنجم مهر) با عنوان «ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان، پیشکسوتان» گفت: تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان و اعزام اکیپ های جامعه پزشکی از سوی ارتش، ناجا، مرزبانی به مناطق محروم استان از برنامه های این روز است، بسیج سازندگی افتخار دارد جای جهاد سازندگی را گرفته است و در زمینه محرومیت زدائی نقش بسزائی را دارد.

وحیدی با بیان اینکه روز هفتم،(ششم مهر) با عنوان «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و بیداری اسلامی و استکبار ستیزی» نامگذاری شده بود، افزود: تجمع بسیج دانش آموزی و برگزاری نشست های بصیرتی و تبیین گفتمان مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف از برنامه های این روز است.

*همایش شبی با شهدا در ارومیه برگزار می شود

وی با اشاره به روز هشتم،(هفتم مهر) با عنوان «فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه آفرینان» گفت: برگزاری اختتامیه نمایشگاه هفته دفاع مقدس و همایش شبی با شهدا از برنامه های آخرین روز این هفته است، این نمایشگاه در پارک موزه دفاع مقدس ارومیه در طول هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه نشست های حلقه های صالحین با موضوع دفاع مقدس برگزار می شود، گفت: هشت محور برنامه های هفته دفاع مقدس در این نشست ها ارائه می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهداء آذربایجان غربی از راه اندازی ایستگاه های صلواتی و تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس خبر داد و گفت: حرکت نمادین اعزام به جبهه در ارومیه نیز در طول این هفته در خیابان امام نمایش داده می شود.

وحیدی گفت: انشا نویسی با موضوع دفاع مقدس، حضور فرماندهان در صدا و سیما، مراسم شب شعر و خاطره، نشست های بصیرتی در راستای دشمن شناسی از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های کوچک بسیج در هفته دفاع مقدس گفت: در زمینه محرومیت زدائی و اقتصاد مقاومتی این طرح ها با 150 میلیون تومان و 600 میلیون تومان به ترتیب افتتاح می شود.


ارسال نظرات