فرماندار شهرستان سبزوار تاکید کرد:

لزوم ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس در جوامع دانشگاهی

فرماندار سبزوار گفت: امروز باید فرهنگ دفاع مقدس در حوزه‌های مختلفی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ترویج و تبیین شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۰۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، احمد برادران با بیان اینکه دفاع مقدس مهم‌ترین ذخیره انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای ما بوده تا بتوانیم ارزش‌های فاخر آن را به نسل‌های امروز منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله دفاع مقدس درست در دورانی رخ داد که انقلاب اسلامی ایران نوپا بود، تصریح کرد: در همین دوران دشمن بعثی با حمایت رژیم‌های غربی و عربی از فرصت استفاده و به خاک ایران اسلامی حمله کرد و تنها دلیلی که نتوانست بر کشور ما تسلط پیدا کند همدلی و همبستگی مردم در دفاع از خاک کشور بود.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه ترویج و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در کشور امروز یک ضرورت مهم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: انتقال این فرهنگ سبب حفظ و آشنایی نسل‌های بعدی انقلاب با این ارزش‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه روحیه ایثارگری،مجاهدت و مقاومت اسلامی از مهم‌ترین شاخصه‌های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس است، یادآور شد: این شاخصه‌ها باید به عنوان الگوهایی برای نسل‌های امروز در حوزه‌های مختلفی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تبیین شود و باید در طول مدت هفته دفاع مقدس از رزمندگان و ایثارگران آن دوران به عنوان ذخایر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای تبیین ارزش‌های والای اسلامی بهره‌گرفته شود.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین محورهای دفاع مقدس همدلی و همزبانی در دفاع از خاک ایران اسلامی بود، گفت: امروز این مسئله در قالب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده و ما وظیفه داریم مانند آن دوران و با بهره‌گیری از همان روحیه همدلی کشور را در مسیر توسعه پیش ببریم.

برادران با بیان اینکه برگزاری هفته دفاع مقدس امسال با توجه به حساسیت‌های موجود در کشور دارای اهمیت بسیار بالایی است، اضافه کرد: انتظار ما از سایر دستگاه‌های اجرایی این است که با تمام قدرت در برگزاری مراسم‌های این هفته وارد شوند.

وی افزود: دفاع مقدس متعلق به هیچ ارگان و نهادی نیست متعلق به همه آحاد ملت ایران است و همه مردم باید در این عرصه وارد شوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار