خبرهای داغ:
2 مهر ماه صورت می‌گیرد

برگزاری مراسم اربعین شهدای گمنام پارک «مردم» همدان

مسئول ستاد گرامیداشت شهدای گمنام گفت: مراسم اربعین شهدا پنج شنبه هفته جاری، دوم مهر ماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزاری می شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۳۹۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا فریدونی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری مراسم اربعین شهدای گمنام به چرایی برگزاری اربعین این شهدا اشاره کرد و با بیان اینکه اغلب انبیا در سن ۴۰ سالگی پیامبر شده اند، اظهار داشت: حضرت موسی نیز ۴۰ روز با خداوند در کوه نور راز و نیاز کرد.

وی با بیان اینکه گفته می شود که عقل انسان در ۴۰ سالگی به تکامل می رسد، بیان کرد: عدد ۴۰ عددی خاص است و طبق عرف برای اموات مراسم چهلم گرفته می شود.

مسئول ستاد گرامیداشت شهدای گمنام از برگزاری مراسم اربعین شهدای گمنام در همدان برای نخستین بار خبر داد و افزود: شهردار همدان از خاکسپاری شهدا در پارک مردم استقبال کرد.

فریدونی شهدا را نوری دانست که پارک «مردم» همدان را متحول کرده اند و ادامه داد: محل دفن شهدای گمنام در پارک «مردم» باید به عنوان میعادگاه شهدا در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به نحوی شود که اگر کسی خواست به شهدا ادای احترام کند وی را به مزار شهدای گمنام در پارک «مردم» بیاورند، بیان کرد: چند روز گذشته مراسم عقد چند جوان در مزار شهدای گمنام برگزار شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

مسئول ستاد گرامیداشت شهدای گمنام با عنوان اینکه نام پارک «مردم» زیباست اما پیشنهاد می شود نام پارک «مردم» به پارک «شهدای گمنام» تغییر یابد، بیان کرد:برگزاری مراسم در مزار شهدای گمنام باید رونق یابد.

فریدونی با بیان به اینکه برگزاری اربعین شهدای گمنام سه هدف دارد، ادامه داد: هدف نخست گرامیداشت یاد شهدا است چراکه این شهدا غمخوار و دلسوز ندارند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حفظ یاد شهدا فریضه است، عنوان کرد: تفکر به اهداف شهید دومین هدف است چراکه امام خمینی(ره) می فرماید عزاداری برای شهیدی که همه چیز خود را در راه اسلام داده یک مسئله سیاسی است که قصد داریم این هدف را برای مردم تبیین کنیم.

مسئول ستاد گرامیداشت شهدای گمنام با تاکید بر اینکه استکبار ستیزی و دشمن ستیزی از مبانی شهدا است و نمی خواهیم این مبانی را رها کنیم، بیان کرد: سومین هدف ایجاد اتحاد، جمع آوری و یک محل اتفاق در مجموعه های دولتی و وابسته به مردم است.

فریدونی با بیان اینکه برای برگزاری مراسم اربعین شهدای گمنام ۱۶ تشکل مردمی پای کار آمدند، عنوان کرد: مراسم اربعین شهدا پنج شنبه هفته جاری دوم مهرماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر مراسم اربعین شهدای گمنام مراسم یادبود ۱۳۶ شهید منطقه حصار نیز انجام می شود، عنوان کرد: سخنران این مراسم سردار محمدباقر قالیباف خواهد بود.

مسئول ستاد گرامیداشت شهدای گمنام با اشاره به اینکه نمایندگانی از جبهه مقاومت به احتمال زیاد در این مراسم حاضر خواهند شد، بیان کرد: در این شهدا، گمنامی وجود دارد و در مراسم اربعین آنها نیز باید گمنامی تبلور پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات