خبرهای داغ:
به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه استان سمنان؛
دوره استانی آموزش «روایتگری دفاع مقدس» به همت مرکز حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در شهمیرزاد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۰۳۹۳
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دوره استانی آموزش راویان دفاع مقدس به همت مرکز حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در مجتمع تربیتی آموزشی شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد.

حجت الاسلام فریدون، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان در این دوره آموزشی که بیش از 100 راوی پیشکسوت و جوان دفاع مقدس از اقشار مختلف بسیج حضور داشتند، در افتتاحییه این دوره در سخنانی با تأکید بر بحث انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: امروز راویان درجه یک ما کسانی هستند که یک روز جنگ را ندیده اند اما زیبا و صحیح و بروز روایتگری می کنند که اثرگذاری بالایی دارد.

وی افزود: دست خالی و بدون مطالعه و لمس موقعیت نمی تواند روای خوبی باشد و بدون پژوهش و استفاده از عنصر خیال این روایت نیست و داستان پردازی می شود.

فریدون خاطرنشان کرد: پژوهش صحیح از دفاع مقدس از لحاظ شرعی و دینی یک وظیفه مهم است و در روایتگری نباید به سمت بافته ذهنی خود رفت؛ چون موفق نمی شویم و باید از زبان پاک بیان شود و روای خود باید معذب باشد تا به هدف برسد.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در سخنان خود احساس را بر می انگیخت و جهت می داد تا به هدف می رسید و این باید برای روای ما سرمشق و الگو باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان بیان کرد: باید انتقال ارزش های دفاع مقدس انجام شود چون یک وظیفه است و رهبری بر آن تاکید دارند و باید بهترین شکل منتقل شود و از ظرفیت های گوناگون استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید حس را منتقل کرد نه خود را گفت: تاریخ شفاهی بدون واسطه ارزش دارد و باید بدانیم زنجیره انتقال،دامنه پژوهش قوی،باورپذیری روایات،احساس،فن خطابه و جهت دادن باید با هم در روایتگری آمیخته و مد نظر باشد.

فریدون با بیان اینکه ما دو قدم باید در این دنیا برداریم تا سعادتمند شویم، افزود: تا پا روی خود نگذاریم به بهشت نمی رسیم و شهدای ما اینکار را انجام دادند و به مقام عند ربهم یورزقون رسیدند و ما نیز باید اینگونه حرکت کنیم تا بتوانیم به عنوان راوی فرهنگ دفاع مقدس اثرگذار باشیم.

عبدالحسین محمدی مسئول مرکز حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سپاه استان نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری سه روزه دوره گفت: در این دوره آموزشی از اساتید طراز اول پژوهش دفاع مقدس بهره گیری شده است و تلاش داریم در یک بازه کوتاه تحلیل از اتفاقات دفاع مقدس را برای راویان بیان نماییم.

وی افزود: کلاس های مختلفی در این دوره تعریف شده و از اساتیدی چون سردار فتح الله جعفری،نطاق پور،پیری،حجت الاسلام جوشقانیان،محمد درودیان و عباسی برای تبیین دفاع مقدس و نحوه روایتگری دفاع مقدس بهره گرفته شده است.

محمدی هدف از دوره را تربیت راویان برای برنامه های مختلف عنوان و گفت: تربیت و حضور راویان در اردوهای راهیان نور غرب و جنوب و روایتگری برای نسل جوان در مدارس و دانشگاه ها با توجه به نیاز قشر از اهداف این دوره است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها