در اربعین گرامی داشت شهدای غواص و خط شکن مازندران عنوان شد
شهدای غواص و خط‌شکن اسناد تازه‌ای از افتخارات و مجاهدت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیه کفر و استبداد بوده و از طرفی اسناد جدیدی از جنایات رژیم بعث عراق است.
کد خبر: ۸۵۷۰۲۸۶
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین یکتا در اربعین شهدای غواص و خط‌شکن استان مازندران که در حسینیه عاشقان سپاه کربلای مازندران با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: شهادت بازتاب عاشقانه و عارفانه مکتب تعالی‌بخش اسلام است که به همراه خود هنجارسازی اجتماعی را به همراه دارد.

وی با اشاره به نقش فرهنگ ایثار و شهادت در پیروزی‌های رزمندگان اسلام و تحقق اهداف رهایی‌بخش دفاع عاشورایی، گفت: این فرهنگ در هشت سال دفاع مقدس به‌خوبی تبلور یافت و شهدای ما نشان دادند که قدرت عقیده و ایمان یک شعار نیست بلکه با فرهنگ اسلامی و ایرانی آمیخته شده است.

این راوی دفاع مقدس بیان کرد: ولایت‌مداری از ویژگی‌های برجسته شهدای اسلام از جمله شهدای دفاع مقدس بود و شهیدان اسلام زیباترین سرود مقاومت و ولایت‌مداری را سرودند و حیات، هویت و عزت خود را در تکیه بر ولایت‌مداری یافتند.

یکتا با اشاره به جایگاه بالای شهیدان گمنام گفت: ائمه معصومین (ع) هم‌نشین شهیدان گمنام هستند و آنها در محضر امامان معصوم (ع) حیات پر عزت خود را سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه راه شهید و شهادت ادامه دارد و هیچ‌گاه این مملکت خالی از شهید و شهادت نیست، افزود: استقبال، تشییع و خاک‌سپاری 30 شهید غواص و خط‌شکن در یک‌ونیم ماه پیش در مازندران نشان داد که مردم همچنان پای‌بند اعتقادات خود بوده و برای شهدا احترام و جایگاه خاصی قائل هستند.

این جانباز هشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: شهدای غواص و خط‌شکن تازه تفحص‌شده، با دست‌های خالی به دیدار معبود رفتند و مردم ما این موضوع را که انقلاب و مملکت چگونه از چنگال دشمنان قسم‌خورده و متجاوز، حفظ شده است را با تمام وجود درک کردند.

یکتا ادامه داد: شهدای غواص و خط‌شکن اسناد تازه‌ای از افتخارات و مجاهدت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیه کفر و استبداد بوده و از طرفی اسناد جدیدی از جنایات رژیم بعث عراق است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا با اعتقاد راسخ به ولایت مسیر و هدف والایی را در پیش گرفتند، افزود: این مسیر به فصل بلند حماسه‌آفرینی ختم شد که همان فصل زیبای شهادت است.

این راوی دفاع مقدس با اشاره به خاطراتی از خانواده‌های شهدا گفت: وقتی پای صحبت‌های مادران و پدران و سایر خانواده شهدا می‌نشینیم می‌بینیم که به‌راستی تولد، کار، زندگی و رفتار و عملکرد شهدا شاخص بوده و آنها از ابتدا مسیر درستی را انتخاب کرده بودند که بر مبنای ولایت‌پذیری و اطاعت از دستورات الهی برنامه‌ریزی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها