سعید حافظی از مذاکره با شرکت‌های خارجی همچون "انی" ، "توتال" و "سایپم" برای توسعه میدان‌های نفتی و گازی خبر داد و افزود: تاکنون با هیچ شرکت آمریکایی مذاکره ای نداشته ایم
کد خبر: ۸۵۷۰۲۴۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره از مذاکره و همکاری مشترک با شرکتهای فرانسوی، نروژی، ایتالیایی و اوکراینی برای اجرای طرحهای افزایش تولید از میدانهای نفتی خلیج فارس خبر داد.

سعید حافظی با اشاره به برگزاری سه جلسه مشترک با مسئولان نفتی کشور عمان برای توسعه مشترک نفتی هنگام گفت: در خصوص سایر میدانهای نفتی شعار شرکت نفت فلات قاره ایران توسعه مشترک به جای رقابت است، اما باید دید کشورهای همسایه ما نظرشان در این زمینه چیست.

وی گفت: هم اکنون تاسیسات موجود در میدان هنگام ظرفیت تولید روزانه 30 هزار بشکه نفت سبک دارد، اما این که طبیعت میدان توانایی این میزان تولید را داشته باشد، مشخص نیست، وانگهی هم اکنون تولید کشور عمان نیز از این میدان مشترک از 10 هزار بشکه به 5 هزار بشکه رسیده است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: هم اکنون تولید نفت از میدان هنگام 15 هزار بشکه در روز است.

احتمال همکاری ایران و امارات در میدان سلمان

حافظی از احتمال توسعه مشترک میدان گازی سلمان در بخش مخزن گازی آن با کشور امارات متحده عربی خبر داد و گفت: هم اکنون مذاکره با این کشور در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان این که هم اکنون در حال رفع نواقص تاسیسات موجود در تاسیسات گازی میدان نفتی سلمان هستیم، گفت: هنوز تولید مستمری از این مخزن صورت نگرفته است.

مذاکره با یک شرکت اتریشی - نروژی

وی از مذاکره با یک شرکت نروژی – اتریشی برای توسعه میدان نفتی اسفندیار خبر داد و گفت: هم اکنون این شرکت ام دی پی میدان را تهیه و آماده شروع کار است، این توسعه هم اکنون در انتظار نهایی شدن مدل جدید قراردادهای نفتی است.

افزایش تولید نفت در سه دوره کوتاه، میان و بلندمدت

حافظی با بیان این که برای افزایش تولید نفت سه دوره کوتاه، میان و بلند مدت در نظر گرفته شده است، گفت: در این دوره ها به ترتیب 32، 130 و 400 هزار بشکه افزایش تولید نفت از میدان های خلیج فارس صورت می گیرد، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا 5 سال آینده تولید در فلات قاره به 800 هزار بشکه خواهد رسید.

همکاری با اوکراینیها

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به همکاری این شرکت با یک شرکت اوکراینی برای افزایش تولید نفت از چاهاهای نفتی با استفاده از نوعی محلول اسیدی در میدان نفتی درود گفت: در صورت موفقیت آمیز بودن عملکرد این محلول تحولی در زمینه تولید صورت می گیرد.

شرکت نفت فلات قاره حداقل ذخیره نفت روی آب را دارد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با تاکید بر این که شرکت نفت فلات قاره حداقل ذخیره نفت روی آب را دارد، گفت: هم اکنون کل میزان نفت تولیدی به فروش می رسد.

حافظی از مذاکره با شرکتهای خارجی همچون انی و توتال و سایپم برای توسعه میدانهای نفتی و گازی خبر داد وگفت: تاکنون با هیچ شرکت آمریکایی مذاکره ای نداشته ایم.

ارسال نظرات