امام جمعه یزد با اشاره به اینکه آموزش پیش از دبستان متولی جدای از آموزش و پرورش دارد، گفت: در این زمینه باید تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۲۱۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری، صبح امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: معلمان گلوگاه تعلیم و تربیت هستند و باید انتخاب درستی از نیروهایی که قرار است، فرزندان این مرز و بوم را مورد آموزش قرار دهند، انجام شود.

وی نقش دانشگاه فرهنگیان در این زمینه را بسیار اساسی خواند و خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید علمی‌تر و معنوی‌تر به کار خود ادامه دهد و از نیروهای متخصص و متعهد حوزوی نیز استفاده کند.

امام جمعه یزد همچنین خواستار شکل‌گیری نمایندگی‌های ولی‌فقیه در دانشگاه‌های فرهنگیان شد و اظهار داشت: حضور این دفاتر نمایندگی تا حد زیادی می‌تواند به معنوی‌تر شدن فضای دانشگاه‌ها کمک کند.

وی همچنین خواستار علمی‌تر و فرهنگی‌تر شدن مدارس در سراسر کشور به ویژه استان یزد شد و تاکید کرد: به نظر می‌رسد تاکید مدارس اکنون بر روی علم‌آموزی است و معنویت و تربیت دینی و توجه به اخلاق در حاشیه قرار گرفته است.

ناصری خاطر نشان کرد: مدارس یزد نیز توجه ویژه‌ای به علم نشان می‌دهند و موفقیت‌های بسیاری را نیز کسب کرده‌اند اما لازم است در زمینه تربیت دینی نیز به تقویت دانش‌آموزان بپردازند و وزارت آموزش و پرورش باید در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

وی همچنین بر لزوم ایجاد مدارس معارف اسلامی در استان یزد تاکید کرد و افزود: در حال حاضر یک دبیرستان معارف اسلامی دخترانه در یزد در حال احداث است که زمین آن وقفی است و تاکنون نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امام جمعه یزد اظهار کرد: امیدواریم با ورود خیران به این عرصه، شاهد راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این مدرسه معارف اسلامی در یزد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متولی آموزش در سطح پیش از دبستان و در مقطع مهدکودک بر عهده آموزش و پرورش نیست، تاکید کرد: باید هرچه سریع‌تر در این زمینه تعیین تکلیف انجام شود و به نظر می‌رسد متولی امر آموزش باید در اختیار یک وزارتخانه باشد.

 

ارسال نظرات