خوشا به حال افرادی که در روز عرفه از دعا بهره ببرند زیرا خدای متعال آن را از میان ایام برای دعا و طلب بخشش از درگاه الهی برگزید.
کد خبر: ۸۵۷۰۱۷۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تأکید بر در پیش بودن روز عرفه بر لزوم اهتمام بر برپایی این مراسم معنوی، اظهار کرد: روز عرفه روز برجسته‌ای است که در آن توجه و تضرع به درگاه الهی تاکید شده است.

امام جمعه بابل با بیان اینکه نگذارید در روز عرفه فرصت از دست برود، تصریح کرد: یکی از ثمرات دعا به‌ویژه دعای پرفیض عرفه این است که استکبار درونی انسان را می‌شکند و نیاز انسان را به وجود پروردگار آشکار می‌سازد.

روحانی با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و حماسه‌آفرینی رزمندگان، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس زمینه عزت ما را فراهم کرد و فرهنگ با عظمت مقاومت و ایستادگی را به ما یاد داد.

این مسئول خودکفایی و استقلال نظامی را از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و بیان کرد: ما که در اوایل جنگ حتی سیم‌خاردار را از کشورهای دیگر تهیه می‌کردیم، به برکت دفاع مقدس امروز به خودکفایی بالای در عرصه نظامی رسیدیم که امروز پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی در کشور ما تولید می‌شود.

وی افزود: برخی‌ها در کشور با استفاده از رسانه‌های خود درصدد شبهه‌افکنی در گرامی‌داشت رشادت‌های رزمندگان در دفاع از عزت و شرف ما هستند و با قلم‌های زهرآگین خود همه آن ارزش‌ها و شهادت‌طلبی‌ها را زیر سوال می‌برند.

امام جمعه بابل با گرامی‌داشت سالروز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بر لزوم توجه به امر تحصیل و آموزش در کشور تاکید کرد و گفت: آغاز سال تحصیلی، شروع تلاشی مضاعف برای جهاد علمی در کشور است تا از افت موجود آموزشی موجود در کشور فاصله بگیریم.

روحانی نیاز امروز کشور را بالا بردن توانایی‌های مختلف برشمرد و ادامه داد: بالا بردن کیفیت آموزشی در کشور به منظور نخبه‌پروری ضرورت امروز ما است.

این مسئول بر لزوم توجه به برپایی جشن‌های عید سعید غدیر و اهتمام هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج و دیگر نهادهای مردمی برای گرامی‌داشت این روز بزرگ تاکید کرد و افزود: هیئت‌های مذهبی باید در روز عید غدیر تمام توان خود را برای جشن‌های باشکوه این روز و چشاندن طعم شیرین عید بزرگ امامت و ولایت به کار ببرند.

امام جمعه بابل با اشاره به تجاوزات و اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی اشاره کرد و تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی دست به هتک حرمت و فشارهای بی‌سابقه‌ای به مسجدالاقصی و مسلمانان مظلوم مدافع قبله‌گاه نخستین مسلمانان زده است.

وی با تأکید بر این مسئله که مسجدالاقصی مرز حکومت اسلامی است، افزود: امروز مردم مسلمان با تمام توان‌شان در حفظ حریم این مسجد مقدس ایستاده‌اند و اگر حرمت این مسجد بشکند، دشمن صهیونیستی دیگر هیچ حد و مرزی برای حمله به اسلام و اماکن مقدس اسلامی نخواهد شناخت.

روحانی بر لزوم وحدت مسلمانان برای دفاع از مقدسات اسلامی تأکید کرد و گفت: رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی دشمن اصلی جهان اسلام و غده سرطانی در این منطقه است که باید با وحدت همه مسلمانان از جای خود کنده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها