امام جمعه نکا گفت: حادثه‌ مکه تاسف‌بار و بیان‌گر بی‌کفایتی مسئولان عربستان است که منجر به کشته شدن بسیاری از حجاج بیت‌الله‌الحرام شده است.
کد خبر: ۸۵۷۰۱۷۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

 




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی،  در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: این حوادث در مکه تازگی ندارد و در سال‌های گذشته حوادث ناگواری در جریان مکه اتفاق افتاده که همگی نشان از بی‌کفایتی آنان است.

وی با محکوم کردن رفتار ددمنشانه اسرائیل در قبال مردم بی‌گناه فلسطین و موضع‌گیری‌های مختلف در قبال مسجد‌الاقصی، افزود: در این روزها صهیونیست‌ها، جنایات فراوانی را نسبت به فلسطینیان انجام می‌دهند و هر روز کودکان و زنان بی‌پناه را می‌کشند که بیان‌گر خوی ددمنشانه آنان است که باید توسط مسلمانان جهان محکوم شود.

امام جمعه نکا با گرامی‌داشت هفته‌ دفاع مقدس، از آن به‌عنوان گنجینه‌‌ای بزرگ نام برد که هنوز به طور کامل گشوده نشده است و خواهان تبیین، بسط و گسترش ناگفته‌های دفاع مقدس برای جوانان و نسل امروز شد تا همگان با رشادت‌های بی‌نظیر مردان مرد روزگار ما آشنا شوند.

محمدی‌لایینی گفت: دفاع مقدس پر از خاطره است که درس‌های خوبی برای آیندگان دارد که باید صحنه صحنه‌های دفاع مقدس به صورت فیلم درآمده و برای مردم نشان داده شود تا ابهت نظام و دفاع جانانه و غیرت‌مندانه فرزندان این مرز و بوم سرمشق جوانان و نوجوانان جامعه شود.

وی با گرامی‌داشت آغاز سال تحصیلی افزود: امیدواریم که در سال آینده برای دانش‌آموزان و دانشجویان، سال پر از برکت و تحصیل علم باشد و افراد و دانش‌آموزان با دوری از کارهای غیرضروری به کسب علم و دانش و تقویت بنیه علمی جامعه بپردازند.

خطیب جمعه نکا با تاکید بر توجه اولیای دانش‌آموزان و دانشجویان به بعد آموزشی و تربیتی فرزندان خود گفت: همچنان‌ که اولیای خانه دانش‌‌آموزان و دانشجویان دغدغه تربیت و علم‌آموزی دانش‌آموزان را دارند، از اولیای آموزش و پرورش و دانشگاه نیز انتظار می‌رود که بُعد آموزشی و علمی، اخلاق و تربیتی تحصیل‌کنندگان را در نظر داشته باشند و بدانند، مهم‌تر از آموزش، پرداختن به مسائل ارزشی و اخلاقی است.

محمدی‌لایینی با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف در خانواده، جامعه و مدرسه و اولویت قرار دادن چادر به‌عنوان حجاب برتر در جامعه، اظهار کرد: در مدارس دخترانه باید به مسئله‌ چادر توجه بیشتری اعمال شود چرا که در شهرهایی همچون نکا که به تدین مشهور است، خوب نیست دانش‌آموزان بی‌چادر در خیابان‌ها ظاهر شوند.

وی گفت: دشمن در پی آن است که فرهنگ مردم را عوض کند و ارزش‌ها را از بین ببرد و باید مراقب نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... باشیم و با ولایت‌مداری و در مسیر ولایت بودن، تابع رهبری بوده و گوش به‌فرمان ایشان حرکت کنیم تا از آسیب‌ها و توطئه‌های دشمن در امان باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها