لزوم انقلابی دیگر برای احیاء و حفظ حجاب

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به اینکه خودمان باید همان‌گونه که به صورت دسته‌جمعی انقلاب کردیم برای حجاب هم انقلاب کنیم، گفت: به امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم تا جامعه به اصل خود برگردد.
کد خبر: ۸۵۷۰۱۶۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان مازندران، اظهار کرد: حجاب یک اصل قرآنی است و برخی علما اعلام می‌کنند در قرآن 14 آیه و بعضی هم عنوان می‌کنند مستقیم و غیرمستقیم 25 آیه درباره حجاب داریم.

وی با بیان اینکه در اواخر حکومت پهلوی 7 هزار پرونده طلاق وجود داشت که اکنون به ما ارث رسیده است، افزود: بی‌حجابی و بدحجابی، پیامدهای اجتماعی از جمله طلاق را به همراه دارد.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه خودمان باید همان‌گونه که به صورت دسته‌جمعی انقلاب کردیم برای حجاب هم انقلاب کنیم، گفت: به امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم تا جامعه به اصل خود برگردد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه اقتصاد بعضی کشورها از راه بی‌حجابی تامین می‌شود، تصریح کرد: باید چاره‌ای بیندیشیم برای این اصل اجتماعی که خانه، خانواده، زن، مرد و اجتماع را حفظ کند.

طبرسی با اشاره به اینکه 11 میلیون دختر و پسر مجرد در جامعه داریم، ادامه داد: مسلمانان باید به قرآن، حجاب و ارزش‌های دینی برگردند و تبلیغات سوء درباره چادر، فریب است.

وی با بیان اینکه عید قربان بزرگ‌ترین عید مشترک اسلامی است، خاطرنشان کرد: یک میلیارد جمعیت به عید قربان و عید فطر پایبند بوده و علاقه‌مند هستند.

امام جمعه ساری با اشاره به ارتحال آیت‌الله خزعلی، اظهار کرد: مرحوم خزعلی در خبرگان به یکی از بزرگان گفت من از فرزندم برائت جستم و تو هم از فرزند خود اعلام برائت کن.

این مسئول با بیان اینکه مردم جشن عاطفه‌ها را فراموش نکنند، افزود: وقتی فرزندان را می‌بینم که قلک خود را به جشن عاطفه‌ها می‌آورند لذت می‌برم چون این بچه‌ها دست کمک کردن را یاد گرفته‌اند.

طبرسی با اشاره به اینکه باید دست به دست هم داده و نسل سوم، چهارم و پنجم را نجات دهیم، گفت: با وجود ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی، واجب است کمک کنیم تا این نسل منحرف نشوند.

وی با بیان اینکه چه اندازه به ماشین شخصی، خانه و ... اهمیت می‌دهیم، تصریح کرد: به فرزندان ما و سرمایه‌های مملکت هم باید اهمیت دهیم و نباید بی‌تفاوت از کنار اینها عبور کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به حادثه مکه و کشته شدن تعدادی از حجاج، ادامه داد: این فاجعه عجیب را به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنیم و کوتاهی و یا تقصیر در این موضوع را چون در آنجا نبودیم قضاوت نمی‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه جسارت و اهانت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس محکوم است، خاطرنشان کرد: امروز هم همراه با مرکز 10 استان دیگر، برای پشتیبانی از مردم فلسطین راهپیمایی می‌کنیم.

طبرسی با اشاره به اینکه یک میلیارد مسلمان باید در حرکتی حیثیتی، در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند، اظهار کرد: این برای ما ننگ است که هنوز هیچ یک از سران کشورهای عربی اسلامی، درباره این مسئله اقدامی نکرده است.

وی با بیان اینکه گویا مسلمانان قرص خواب خورده‌اند، افزود: در روز روشن و علنی به مقدسات ما توهین می‌کنند و سران و مردم بی‌تفاوت هستند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه برای همدردی با مسلمانان مدافع بیت‌المقدس، امروز با راهپیمایی این حرکت را محکوم می‌کنیم، تصریح کرد: مراکز مذهبی در همه جا مقدس است و نباید مورد تعرض قرار گیرد و از کشورهای دنیا می‌خواهیم در مقابل رفتار نادرست رژیم صهیونیستی، واکنش نشان دهند.

طبرسی با اشاره به اینکه در آستانه بزرگداشت هفته دفاع مقدس قرار داریم، ادامه داد: رژیم بعثی می‌خواست جمهوری اسلامی را سه روزه تصرف کند و به شکر خدا با فرمان امام راحل (ره) مردم ما در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردند و نمی‌دانیم با چه زبانی از رزمندگان تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه باید قدر شهدا را بدانیم و آنها را فراموش نکنیم، بیان کرد: به‌ویژه در بین نسل جوان، فرهنگ شهدا باید بیشتر از گذشته تبیین شود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه دیدار فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری، کمر دشمنان را می‌شکند، گفت: رهبری بیانات ارزشمندی در این دیدار داشتند و دشمن با توافق، امیدوار شده که می‌تواند نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهد و این تصور خامی است چرا که در زمان جنگ که تجهیزاتی نداشتیم، مردم نگذاشتند اینها وارد کشور شوند چه برسد که اکنون بخواهیم اجازه دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار