فعال شاخص عرصه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در گفتگو با بسیج:
محصول با کیفیت همیشه مشتری و بازار خود را خواهد داشت، هر چند راه های رقابت و تولید ناسالم وجود دارد ولی من از شهد گل و گیاه برای تولید عسل استفاده می کنم نه شکر که قیمت اش ارزان تر است.
کد خبر: ۸۵۷۰۱۲۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
ثریا پارسافر فعال شاخص عرصه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:پدرم فوت شده و با مادرم زندگی می کنم  سال 92 تصمیم گرفتم تولیدی عسل داشته باشم برای این که  پرورش دهنده زنبور عسل باشم تحقیقات و مشورت گرفتم و از سایر تجارب بهره بردم بعد هم کلاس رفتم از تجربیات دیگران  استفاده کردم خیلی پرسیدم ترس طرز تغذیه، بچه دار شدن ، ملکه، زنبور کارگر ، موم سازی همان سال اول هم تغذیه می دادیم ، وام 3 میلیونی از بسیج سازندگی طی دو مرحله گرفتم  23 فروردین 92 وام گرفتم، 15 تا کلونی  زنبور عسل گرفتم آخر خرداد  بچه دار شدند و تبدیل به 30تا کلونی شدند.

وی گفت: سال اول هزینه بیشتری دارد به علت انباری، کلونی، خرید موم و دارو؛5  میلیون تومان هزینه شد، 9میلیون تومان درآمد ایجاد شد؛ 300 کیلوگرم حاصل تولیدی عسل بود.

وی از انتظارات اش گفت: اگر 100  تا کلونی داشته باشم می توانم برای 5تا 6 نفر اشتغالزایی کنم؛ وام های خود اشتغالی را در مسیر تولید داخلی صرف کنیم تا بتوانیم  نقشی مهم در اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

پارسا فر در پاسخ به این که مشکل بازاریابی را مهم می دانید گفت: محصول با کیفیت همیشه مشتری و بازار خود را خواهد داشت، هر چند راه های رقابت و تولید ناسالم وجود دارد ولی من از شهد گل و گیاه برای تولید عسل استفاده می کنم نه شکر که قیمت اش ارزان تر است.

این سرپرست خانوار افزود: من تجربه این کار را نداشتم ، رشته تحصیلی من علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی است که به شکل آزاد در آموزش و پرورش فعالیت می کنم، من و خواهرم علاقه به طب سنتی، گل و گیاه داشتیم، زمین داشتم درخت ها ی محله مان نیز میوه است، پس می توانم عسل را به چند مریض یا چند خانوار ارائه دهم و همین جرقه ذهنی ام برای تولید بود.

  وی پیشنهاد کرد: تولید کنندگی را از سطح پایین و متراژ کم شروع کنیم تا خسارت کمتری به خود داشته باشیم؛ انگیزه پایین در تولید را دولت برنامه ریزی کند این همه دانشجو جذب می کند ولی وقتی نمی خواهد سر زمین باشد چرا هزینه دانشجویی شود افراد و رشته هایی را مشغول سازد که برای جامعه کاربرد داشته باشند و تعهد به کار تولیدی داشته باشند،من آفتاب تیرماه روی زمین هستم و علف وجین می کنند.

وی در خاتمه اشاره کرد: بانک هایی و ارگان هایی که  وام می دهند  خیلی دقیق  تحقیق در جهت راستی آزمایی داشته باشند و موشکافانه عمل کنند تا وام هایی که غیر از مسیر تولید قرار گرفته اند را  شناسایی نمایند، چه بسیار وام هایی که سررسید پرداخت شان آمده است ولی دیگر مشتری پیدا نمی شود که قسط خود را پرداخت کند، چه ضرباتی را به تولید و اقتصاد مقاومتی کشور وارد ساخته اند.


ارسال نظرات