خبرهای داغ:

کارگاه آموزشي تایيد محتوا در ناحیه پلدشت برگزار شد

كارگاه آموزشي تایید محتوا در ناحیه پلدشت با حضور فرماندهان حوزه و مسئولين عقيدتي، نظارت و فرهنگي رده هاي تابعه در اتاق جلسات فرماندهی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۰۰۲۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه پلدشت در اين كارگاه يك روزه با اشاره به ضرورت تاييد محتوا در سپاه خاطر نشان كرد: مفهوم تایید محتوا صحه گذاشتن بر محتوای یک اثر فرهنگی تبلیغی براساس سیاست ‌های برنامه‌ای و ضوابط تخصصی توسط مرجع قانونی و ذی‌صلاح قبل از چاپ و تولید و توزیع نشریات و فعالیت‌های فرهنگی است.

سرهنگ دوم پاسدار صاحب الزمانی مسئول تایید محتوی سپاه شهدا با اشاره به اهداف ایجاد دفتر بررسی و تایید محتوا در سپاه و بسیج گفت: اين دفتر در راستاي عمل به منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و تاکیدات و امیدواری معظم له مبنی بر ساماندهی این مقوله توسط مسئولین، وظيفه نظارت بر تولیدات فرهنگی و تبلیغی منتشر شده و همچنین نشر هدفمند آثار در سپاه و بسیج را بر عهده دارد.

وي ادامه داد: با تاييد محتوا در تمامي عرصه ها چون، تهيه و چاپ بنر و پوستر، دعوت از سخنرانان، فضاسازي و... علاوه بر اجراي برنامه بهتر مي توان از اهداف و دستاوردها و نيز ماموريت هاي سپاه صيانت نمود، چرا كه امروزه حجم وسیعی از فعالیت‌های فرهنگی در رده‌های مختلف سپاه و بسیج در حال انجام است که نیاز به نظارت محتوایی و کنترل دارد.

هم چنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومی، افزود: پايگاه هاي مقاومت بسيج مي بايستي در جهت ترويج فرهنگ و سبك زندگي اسلامی و اقتصاد مقاومتی اقدامات اساسي و جدي را انجام دهند و در اين زمينه از هيچ تلاشي غفلت نكنند و بايد بدانيم كه غفلت كردن در اين عرصه ها و نيز ساير عرصه ها راه را براي فعاليت دشمنان باز خواهد كرد.

وی خاطرنشان کرد: این نظارت‌ها به منظور جلوگیری از انتشار متون، نشریات و کتب بی‌هدف، کم‌اثر، بی‌برنامه، تکراری و غیر ضروری و ایجاد ضمانت‌های لازم برای کنترل مجاری تغذیه فکری بسیج در تولید و انتشار صورت می‌گیرد.

گفتني است در پايان با برگزاري آزمون از مديران نظارت عقيدتي و فرهنگي، 3 نفر از حاضران به قيد قرعه با حضور مسئول نمايندگي ولي فقيه در ناحیه پلدشت تجليل شدند.

ارسال نظرات