خبرهای داغ:
امام جمعه کازرون:

آل سعود شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارد

امام جمعه کازرون گفت: در 30 سال گذشته بیش از 7 هزار نفر در ایام حج براثر حوادث در مکه جان به جان‌آفرین تسلیم کرده‌اند که نشان می‌دهد آل سعود شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارد.
کد خبر: ۸۵۶۹۸۱۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه امروز این شهر در سخنانی با گرامی‌داشت سالگرد شهادت پنجمین اختر آسمان ولایت و امامت حضرت امام باقر (ع)، اظهار داشت: از مردم و بازاریان انتظار داریم با حضور گسترده در مجلسی که دوشنبه صبح سی‌ام شهریورماه جاری در مسجد جامع شهدا برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت مظلومانه زائران ایرانی بیت‌الله‌الحرام ششم ذی‌الحجه 1407 هجری قمری به دست رژیم صهیونیستی آل سعود، گفت: بیت‌الله‌الحرام حرم امنی است که حتی حیوانات و پرندگان نیز در آن سرزمین امنیت جانی دارند اما رژیم سفاک آل سعود زائران این حرم را به جرم برائت از مشرکین به قتل‌عام کشید و به شهادت رساند.

خطیب نماز جمعه کازرون با تسلیت شهادت زائران ایرانی که براثر سقوط جرثقیل در مکه به شهادت رسیدند، تصریح کرد: این حوادث بیانگر بی‌لیاقتی، بی‌کفایتی و سوءمدیریت آل سعود است.

خرسند با انتقاد از عملکرد حکومت آل سعود در مدیریت بحران پیش‌آمده، بیان داشت: در 30 سال گذشته بیش از 7 هزار نفر در ایام حج براثر ازدیاد جمعیت یا حوادث دیگر در مکه جان به جان‌آفرین تسلیم کرده‌اند که نشان می‌دهد آل سعود شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارد.

وی بابیان اینکه آل سعود برای جان مردم و زائران، ارزشی قائل نیست، گفت: در حادثه اخیر چه‌بسا اگر نیروهای امدادی به‌جای اینکه با تأخیر دو  یا سه‌ساعته بر سر صحنه حضور می‌یافتند و زود‌تر خود را رسانده بودند، شاهد این تعداد کشته‌ نبودیم.

امام‌جمعه کازرون افزود: سازمان کنفرانس اسلامی و علمای جهان اسلام باید در این قضیه ورود کرده و مدیریت حرمین شریفین را به دست شورایی متشکل از افرادی که موردقبول جهان اسلام هستند، بسپارند.

خرسند در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فضیلت‌های روز عرفه اشاره و خاطرنشان کرد: روز عرفه عیدی بزرگ و روز نیایش بندگان با خدای خود است و خداوند در این روز بندگان را به عبادت، اطاعت و نیایش سفارش کرده و دعای امام حسین (ع) از عمیق‌ترین مضامین در مورد این روز برخوردار است.

وی با یادآوری عظمت و بزرگی روز عید قربان گفت: عید قربان روزی است که انسان در برابر معشوق به هیچ بودن خود پی می‌برد و منیت‌ها به قربانگاه می‌رود اما هنوز جایگاه خود را آن‌طور که باید و شاید به دست نیاورده و امیدواریم امسال ملت مسلمان کازرون همانند نماز عید فطر در نماز عید قربان حضور باشکوه و باعظمتی داشته باشند.

خطیب نماز جمعه کازرون با انتقاد از تجاوز صهیونیست‌های غاصب به حریم مسجدالاقصی و ضرب‌وشتم نمازگزاران این مسجد، تصریح کرد: این جنایت‌ بار دیگر خوی استکبارستیزی صهیونیست‌ها را آشکار کرد.

خرسند با تأکید بر لزوم حفظ وحدت کشورهای اسلامی و مقابله با دشمن یکسان گفت: وضعیت کشورهای اسلامی باعث شده است که اسرائیل احساس امنیت کرده و با خیال راحت به حریم مقدس مسجدالاقصی حمله کند.

وی بابیان اینکه مسلمانان باید از خواب غفلت بیدار شوند، تأکید کرد: مسلمانان باید هوشیار باشند و بدانند که اسرائیل جنایتکار به شیعه و سنی رحم نمی‌کند و با اصل اسلام مخالف است.

امام‌جمعه کازرون با تسلیت رحلت آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، ایشان را ازجمله علمای انقلاب، بابصیرت و به معنای واقعی کلمه ولایتمدار دانست و خاطرنشان کرد: در انقلابی و ولایتمداری ایشان همین بس که یکی از فرزندان خود را در راه انقلاب فدا کرد و دریکی دو سال اخیر که فرزند دیگر ایشان راه خود را کج کرد و منحرف شد، به‌طور رسمی بیانیه دادند و از وی تبری جستند.

خرسند در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اشاره کرد و گفت: معظم‌له در این دیدار به لزوم پاسداری از انقلاب که وظیفه‌ای همگانی و به‌صورت ویژه متوجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است تأکید داشتند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از محورهای سخنان مقام معظم رهبری در جمع پاسداران که بعد از توافق هسته‌ای بار‌ها در محافل گوناگون تکرار شده است لزوم هوشیاری در برابر نفوذ فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی آمریکا بوده که این تأکید مکرر بیانگر خطر نفوذ دشمن است.

خطیب نماز جمعه کازرون در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از مسئولان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از بدقولی در افتتاح بیمارستان آموزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون، گفت: از دو سال پیش، همراه با نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان پیگیر افتتاح این دانشگاه که ساخت بنای آن تمام‌شده و منتظر ارسال تجهیزات است هستیم و مقرر شده بو در ایام دهه فجر سال گذشته این مهم صورت گیرد اما نشد و به تعویق افتاد و هنوز چیزی به آن اضافه نشده است.

خرسند بابیان اینکه افراد باید نسبت به قولی که می‌دهند، وفادار باشند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کازرون و مردم منطقه نیاز مبرم به این بیمارستان دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار