خبرهای داغ:
خطیب موقت جمعه جهرم گفت: امروز دشمن برای نفوذ به کشور به دنبال فرصت است که مسئولان باید بصیر باشند.
کد خبر: ۸۵۶۹۸۱۳
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از جهرم، حجت‌الاسلام محمد‌اسماعیل مصلی‌نژاد در خطبه نمازجمعه امروز این شهر با اشاره به سالروز شهادت امام باقر (ع) اظهار داشت: مصائب این امام همام خاص خودش بوده چراکه در اوایل زندگی جریان کربلا را درک کرده است و به همراه پدر مصائب را به دوش کشیده و به اسارت می‌رود.

وی با اشاره به‌روز عرفه روز نیایش و عبادت خداوند متعال به ذکر احادیثی از ائمه اطهار (ع) پرداخت و گفت: دعایی که زود‌تر اجابت می‌شود برای برادر دینی خود در غیابش بوده و ازجمله برکات این دعا نزدیکی دل‌ها به یکدیگر است.

امام‌جمعه موقت جهرم با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس این ایام را یادآور رشادت، دلاوری و شهامت یک نسل از انسان‌های تکلیف‌مدار که به ساحت دین خدمت کردند دانست و خاطرنشان کرد: آن‌ها در برابر دشمن متجاوز ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ما در اشغال بماند.

امام‌جمعه موقت جهرم تصریح کرد: پیشرفت و تعالی کشور را مدیون خون شهدا، امام شهدا و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری هستیم که توجه به دغدغه‌های ایشان بسیار حائز اهمیت و مهم است.

وی به لزوم صیانت از آرمان‌های شهدا تأکید کرد و با اشاره به سخنان رهبری انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بحث قابل‌تأملی را مطرح کردند که در مورد نفوذ دشمن بود.

این استاد حوزه علمیه بابیان اینکه زمانی یک تمدن فراگیر شده و می‌درخشد دشمن چشم طمع به آن می‌دوزد، گفت: آن زمان بصیرت مضاعف لازم است و با اشاره به تمدن اسلامی در سده‌های پیش در کشور اسپانیا، گفت: هرچند این تمدن از حیث محتوا مانند تمدن ما نبود اما یک تمدن اسلامی بود و آن‌قدر شهره ‌آن در عالم پیچید که سبک آموزشی تمدن اسلامی اسپانیا در دانشگاه‌های معتبر دنیا مانند آکفسورد از آن برداشته شد.

مصلی‌نژاد ادامه داد: دشمن بانفوذ در مهد تمدن اسپانیا کاری کرد که اکنون اسمی از آن تمدن باقی‌مانده و این خطر متوجه هر تمدنی که بخواهد روی پای خود بایستد، است.

وی با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب در مورد نفوذ دشمن بیان کرد: این سخن در کلام رهبری مربوط به حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است و دشمن تلاش می‌کند خود را به مراکز تصمیم‌سازی کشور نزدیک کند.

امام‌جمعه موقت جهرم بابیان اینکه مقام معظم رهبری چند سال پیش نسبت به ناتوی فرهنگی هشدار دادند اما برخی باورشان نشد و با گذر زمان مشخص شد رهبر بصیر چه می‌گویند، تصریح کرد: امیدواریم تمام افراد به‌ویژه مسئولان منویات رهبری انقلاب را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس، مراکز علمی و دانشگاه‌ها گفت: رسالت و تکالیف متعددی متوجه مراکز آموزشی بوده که از مهم‌ترین آن، تربیت و پرورش نسل جوان است.

مصلی‌نژاد بابیان اینکه وزارت‌خانه‌های علوم و آموزش‌وپرورش باید به مسئله پرورش دینی دانشجویان و دانش‌آموزان توجه کنند، تصریح کرد: این مهم نباید زمین بماند و بخش عظیم آن بر عهده اساتید قرار دارد که چنانچه برای خدا باشد تاثیرگذار است.

 به گزارش فارس جهرم، نمازگزاران جمعه پس از اقامه نماز عصر در راستای هتک‌حرمت اسرائیل غاصب به قبله نخست مسلمانان راهپیمایی اعتراض‌آمیزی را برگزار کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها