خبرهای داغ:
نماینده مردم لامرد و مهر خبر داد

اعلام آمادگی 27 شرکت برای انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی 27 شرکت مطرح کشور برای انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۹۸۱۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سید موسی موسوی در حاشیه مراسم راه‌اندازی اداره‌های تأمین اجتماعی و امور مالیاتی بخش گله‌دار شهرستان مهر که با حضور امام‌جمعه این بخش، معاون فرماندار، بخشداران اسیر و گله‌دار و سایر مسئولان محلی و جمعی از مردم برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: بخش گله‌دار استحقاق و قابلیت توسعه و ایجاد اداره‌های بیشتری را دارد که لازمه آن وحدت و همدلی مردم و مسئولان و شنیدن صدای واحد از این بخش است.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وقت بسیاری برای راه‌اندازی اداره‌های تأمین اجتماعی و امور مالیاتی گله‌دار صرف شده است، گفت: خدمات انجام‌شده توسط نظام جمهوری اسلامی باید به مردم گفته شود تا به‌ نظام امیدوارتر شوند و بدانند این نظام کارآمد است.

موسوی در ادامه به پیگیری استقرار و ارتقای اداره‌های دیگر در بخش گله‌دار اشاره کرد و گفت: ازاین‌ پس مأمور ثبت‌احوال به‌صورت ثابت و روزانه مشغول ارائه خدمت به مردم گله‌دار خواهد شد و در مورد کمیته امداد گله‌دار نیز طی چند دیدار که با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور برگزار شد، این موضوع به تصویب رسید که امیدوارم تا چند ماه آینده شاهد ارتقای شعبه کمیته امداد گله‌دار به اداره مستقل باشیم.

موضوع اورژانس جاده‌ای گله‌دار، ادامه عملیات گازرسانی به این شهر و نیز اجرای طرح آب‌رسانی به ده‌نو گله‌دار، مجموعه روستاهای فال و ارودان از دیگر مواردی بود که این نماینده گزارشی از آخرین پیگیری‌ها در این زمینه ارائه کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر استاندار فارس به شهرستان مهر خاطرنشان کرد: از استاندار فارس درخواست کردم بازدید از بیمارستان خیرساز گله‌دار را در برنامه‌های خود قرار دهد که این موضوع انجام شد و با قول یک خیراندیش احداث ساختمان این بیمارستان پایان می‌یابد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در مورد خرید تجهیزات و تأمین نیروی انسانی آن متعهد شد.

موسوی در ادامه با اشاره به محور راه اصلی مهر ـ گله‌دار ـ دارالمیزان ـ دوراهی جم، افزود: این محور مواصلاتی ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد و باید اذعان داشت تأمین اعتبار این پروژه باوجود تنگناهای شدید مالی چند سال اخیر به یک معجزه شبیه بود که لازم است از مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تقدیر ویژه‌ای داشته باشیم.

وی در مورد طرح انتقال آب از دریا به استان فارس نیز اذعان داشت: آگهی فراخوان انتقال آب از خلیج‌فارس به لامرد و مهر که هم آب شرب و هم آب صنعتی تمام مناطق این دو شهرستان را تأمین خواهد کرد برگزار شده و 27 شرکت سرمایه‌گذار بزرگ در این فراخوان شرکت کرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد اهمیت این پروژه تصریح کرد: طرح انتقال آب از دریا توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد و با احداث آب‌شیرین‌کن و خط انتقال، هزینه هر مترمکعب آب تمام‌شده بین 6 تا 8 هزار تومان خواهد بود و این در حالی است که وزارت نیرو هم‌اکنون آب شرب روستاها را مترمکعبی تنها 100 تومان و در شهرها نیز 300 تومان به مردم می‌دهد و از همین رو تفاوت این هزینه هنگفت توسط وزارت نیرو پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای این طرح ده‌ها میلیارد تومان برای وزارت نیرو هزینه در پی خواهد داشت، افزود: در حال حاضر در هیچ کجای کشور چنین طرحی وجود ندارد و لامرد و مهر تنها جایی است که وزارت نیرو متعهد به خرید تضمینی آب شرب از سرمایه‌گذار شده و به همین دلیل می‌گوییم اخذ مجوز این پروژه کاری بسیار سخت و زمان‌بر بود.

موسوی در ادامه سخنان خود بر لزوم ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در لامرد و مهر تأکید کرد و گفت: لامرد و مهر یکی است و امروز آرامش بسیار خوبی در این دو شهرستان حاکم شده و هیچ‌کس نباید اعصاب و آرامش مردم را به خاطر انتخابات برهم بزند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار