خبرهای داغ:
امام‌جمعه همدان:

از در و دیوار فتنه می‌بارد

امام‌جمعه همدان بابیان اینکه داعشی های دور از معرفت دینی در کشورهای اسلامی بدترین جنایات را مرتکب می‌شوند و فکر می‌کنند که جهاد می‌کنند و سخت در اشتباه هستند، گفت: از در و دیوار فتنه می‌بارد.
کد خبر: ۸۵۶۹۷۶۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی نماز جمعه ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، به اعمال و مناسک ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و افزود: در میان مناسک حج حاجی‌ها باید روز نهم ذی‌الحجه در بیابان عرفات حضورداشته باشند.

وی با بیان اینکه کنگره عظیم حج با همه سازندگی‌ها و بالندگی‌هایش در مراسم روز عرفه معنا پیدا می‌کند، اظهار داشت: روز عرفه قلب مراسم حج است و حاجی که برنامه این روز را انجام نداده باشد حاجی نیست.

امام‌جمعه همدان در ادامه با تأکید براثر گذار بودن مراسم روز عرفه در بخشش گناهان، انسان عنوان کرد: اگر کسی شک کند که گناهانش در این روز بخشیده شده است یا خیر خود این فکر یک گناه بزرگ است چراکه در این روز همه گناهان یک‌عمر انسان آمرزیده می‌شود.

وی با طرح این سؤال که چرا آن بیابان رو عرفات و نهم ذی‌الحجه را روز عرفه نامیده‌اند، بیان داشت: در این روز حضرت آدم و حوا پس خروج از بهشت و سال‌ها جدایی از هم در این مکان و در این روز به هم می‌رسند.

محمدی گفت: در تمام سال یک روز برای دعا داریم و آن روز عرفه است که از همین امروز باید خود را برای آن روز آماده کنیم و هرچه را که می‌خواهیم در روز عرفه از خدا بخواهیم.

امام جمعه همدان با تأکید بر بزرگی روز عرفه که روز عید مسلمانان است، افزود: در روز عرفه رحمت خدای تعالی موج می‌زند به‌گونه‌ای که حتی شامل بچه‌های داخل رحم مادر نیز می‌شود.

وی دعا کردن را هنر دانست و عنوان کرد: برخی از انسان‌ها در دعا کردن قهرمان و برخی نیز ضعیف هستند اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که دعا کردن نیاز به معرفت دارد.

محمدی در ادامه با بیان اینکه از در و دیوار فتنه می‌بارد، بیان داشت: حدود ۱۰ میلیون دختر و پسر مجرد در کشور داریم که امکانات تشکیل خانواده را ندارد که باید برای آنها دعا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دعا مغز عبادت و بندگی خداست، اظهار داشت: اگر کسی خدا را بشناسد معرفتی که در او به وجود می‌آید دیگر نمی‌گذارد از مسیر بندگی جدا شود.

امام‌جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه انسان‌ها در سه حال تشنگی، گرسنگی و زمانی که پیشانی بر خاک می‌گذارند خیلی به خدا نزدیک می‌شوند، عنوان کرد: امام حسین (ع) بامعرفتی که داشت کاری کرد که زائرانش در روز عرفه بر سایر زائران حق تقدم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه چاشنی اثرگذاری که نماز، روزه، زکات، جهاد و غیره با آن معنا پیدا می‌کنند، معرفت است، بیان داشت: نخستین قهرمان عرفان امام علی (ع) بوده است لذا اگر کارهای انسان از روی معرفت باشد به نتیجه ارزشمندی می‌رسد.

محمدی بابیان اینکه داعشی های دور از معرفت دینی در کشورهای اسلامی بدترین جنایات را مرتکب می‌شوند و فکر می‌کنند که جهاد می‌کنند و سخت در اشتباه هستند، گفت: روز عرفه و سرزمین عرفات قرار داده‌شده تا انسان‌ها از خواب غفلت بیدار شوند.

امام جمعه همدان به جنگ عربستان با یمن اشاره کرد و با اشاره به اینکه این کشور در مدت ۶ماه با صرف هزینه‌های سنگین برای جنگ روی اسرائیل را سفید کرده‌اند، افزود: عربستان خود عرضه جنگیدن ندارد و در این راستا از کشورهای بسیاری برای کمک گدایی کرده است.

وی با فرمایشات امام خمینی (ره) که فرمودند اگر صدامرا ببخشم آل سعود را نمی‌بخشم اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه انصار الله پیشرفت‌های خوبی در مقابله با آل سعودداشته‌اند.

محمدی بابیان اینکه صدها نفر از مردم سوریه هنگام مهاجرت در دریا غرق‌شده‌اند و خیلی‌ها نیز به کشورهای اروپایی رسیده‌اند، عنوان کرد: اما اروپایی‌ها رفتار خوبی با مهاجران ندارند و به آن‌ها به شکل‌های مختلف بی‌احترامی می‌کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل وقتی دید سران کشورهای اسلامی توانایی زیادی دارند چندین روز است که قبله اول مسلمانان را مورد توهین قرار داده است و اجازه نمی‌دهد که مسلمانان به مسجد الاقصی قدم بگذراند.

امام‌جمعه همدان در پایان به جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: امسال وضعیت مالی مردم محروم نسبت به سال‌های گذشته بدتر شده است که در این راستا مردم باید با کمک‌های خود شادی را به بچه‌های نیازمند هدیه بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار