خبرهای داغ:
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد:
افرندنیا گفت:دختر 12 ساله ای اشاره کرد که به علت تصادف شدید، دچار ضربه (تروما) به سر و شکم، پارگی کبد و طحال شده بود، اما با سرعت عمل اورژانس پیش بیمارستانی (اورژانس 115)، مهارت و دقت تیم پزشکی این مرکز، شامل: کادر درمانی اورژانس، اتاق عمل جراحی و آی. سی. یو، از مرگ رهایی یافت.
کد خبر: ۸۵۶۹۶۶۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،شهریور ماه سال 1394 مانند سال های گذشته، بسیاری از خانواده ها، روزهای آخر تعطیلات تابستانی را به سفر، بویژه به شهرهای شمالی اختصاص داده اند، ولی بی احتیاطی بعضی از رانندگان، باعث به خطر افتادن جان بسیاری از افراد می شود.

 در این خصوص، مریم افرندنیا، مسؤول شیفت بعد از ظهربخش آی. سی. یو (ICU) مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین به دختر 12 ساله ای اشاره کرد که به علت تصادف شدید، دچار ضربه (تروما) به سر و شکم، پارگی کبد و طحال شده بود، اما با سرعت عمل اورژانس پیش بیمارستانی (اورژانس 115)، مهارت و دقت تیم پزشکی این مرکز، شامل: کادر درمانی اورژانس، اتاق عمل جراحی و آی. سی. یو، از مرگ رهایی یافت.

افرندنیا بابیان اینکه وقتی بیمار در مرکز پذیرش شد، به خاطر شدت صدمات، با وجود اقدامات تکنسین های اورژانس، از لحاظ سطح هوشیاری، در حد مرگ بود، گفت: اقدام تیم پزشکی تخصصی،  به بیمار جانی دوباره داد.

به گفته این مقام مسؤول، تیم پزشکی، شامل: دکتر علی طارمیها، متخصص جراحی عمومی و سوختگی؛ دکتر مهران مولوی، متخصص مغز و اعصاب و دکتر سیامک یعقوبی، متخصص بیهوشی بودند.

مسؤول شیفت بعد از ظهربخش آی. سی. یو (ICU) مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین بیان کرد:تکمیل کننده اقدام پزشکان، مراقبت های پرستاران بخش ICU بود که کمک شایانی در نجات بیمار داشت تا پس از دو هفته، حال عمومی خوبی داشته باشد. 

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها