خبرهای داغ:
استاندار در شورای اقامه نماز بیان کرد: اسرار نماز در سیره و رفتار شهداء متجلی و نمایان بود و توجه به فرهنگ ایثار، جامعه را از ناهنجاری های اجتماعی دور می کند
کد خبر: ۸۵۶۹۶۵۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، مرتضی روزبه در شورای اقامه نماز که در مسجد شهید ثالث واقع در سلامگاه و جنب امامزاده  حسین(ع) اظهار داشت: شورای اقامه نماز در سطح مساجد استان بویژه شهر قزوین برگزار می شود و برگزاری این جلسه در جوارمقبره شهید ثالث ارزش خاصی دارد.

وی افزود:قزوین شهری مذهبی، تاریخی و فرهنگی است  که محلات آن از اصالت بالایی برخوردار هستند و  نگاه به این محلات باید عمیق و به عنوان نماد و تجلی هویت شهر باشند.
استاندار با بیان اینکه" محلات تاریخی قزوین شناسنامه  این شهر هستند ." ادامه داد: نگاه مدیریت ارشد استان این است که از کنار این محلات به سادگی نباید گذشت و در هر شرایطی از این مناطق غافل  نشد

به گفته این مقام مسئول،توسعه شهری به مفهوم بی اعتنایی وبی توجهی به محلات  تاریخی و قدیمی شهر نیست.

ضرورت توجه بیشتر به مقبره شهید ثالث

استاندار  ادامه داد: مقبره شهید ثالث از اماکن مقدس شهر است و به شخصیت شهید ثالث در قزوین  باید بیشتر پرداخته شود و جلساتی در این مکان ودر راستای معرفی این شخصیت و آثار ایشان برگزار شود.

به گفته روزبه،مقبره شهید ثالث ورودی امازاده حسین است که این مکان مقدس را باید تاریخ وهویت شهر قزوین دانست چون مسافرین قزوین را به امامزاده حسین می شناسند .
استاندار تصریح کرد:اثر و نقش این محلات در تاریخ معاصر بویژه در دوران انقلاب اسلامی و برگزاری تظاهرات ،تجمعات مردمی و  تشیع شهدای قبل از انقلاب نقشی ماندگار می باشد و در دوران دفاع مقدس نیز این شرایط را داشته است.
وی اضافه کرد:نباید به سادگی از کنار این محلات گذشت و این مناطق را با عناوینی چون بافت فرسوده مورد غفلت و فراموشی سپرد بلکه توجه هرچه بیشتر به این مناطق با کمک و مشارکت مردم در این مناطق باید در  دستور کار قرار بگیرد

توجه به فرهنگ ایثار، جامعه را از ناهنجاری های اجتماعی دور می کند

استاندار با اشاره به عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه نماز اظهار کرد:انتشار کتاب وصایای شهدا در امر نماز کار ارزشمند ی است و آغازی برای رفتن در مسیر این راه بی انتهاست .

وی بابیان اینکه : اسرار نماز در سیره و رفتار شهدا نمایان و متجلی بود" خاطرنشان کرد: سیره نماز در اردوگاه های رژیم بعث از محورهای دیگری است که نباید نسبت به این سرمایه ها بی توجهی کرد.
استاندارافزود: جاذبه وقدرت مغناطیسی شهدا به اندازه ای است که توان جذب همه  افراد را دارند و توجه به فرهنگ ایثار و شهادت ،جامعه را از آسیب ها و هنجار های اجتماعی  مصون نگه می دارد.

1002/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها