خبرهای داغ:
مسئول روابط عمومی هلال‌احمر فارس خبر داد

نجات کوهنورد جوان پس از 5 ساعت عملیات نفس‌گیر

مسئول روابط عمومی هلال‌احمر فارس گفت: نجات‌گران گروه جستجو و نجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر شیراز جان جوان 21 ساله گرفتارشده در کوه‌های قلات را از مرگ حتمی نجات دادند.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۵۱
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، کامبیز قهرمانی امروز داظهار داشت: ‌شب گذشته در پی  تماس تلفنی به مرکز پاسخگویی اضطراری این جمعیت (EOC) مبنی بر گرفتاری جوانی 21 ساله در کوه‌های منطقه قلات بلافاصله گروه جستجو و نجات کوهستان هلال‌احمر شیراز متشکل از پنج نیروی فنی تخصصی به‌وسیله یک خودرو آمبولانس به منطقه اعزام شدند و پس از حدود 45 دقیقه کوه‌پیمایی به محل حادثه رسیدند.

وی افزود: موقعیت استقراری جوان گرفتارشده روی دیواره، تاریک شدن هوا، بارش شدید باران، وزش باد شدید، لغزندگی سنگ‌های دیواره و ناراحتی سه نفر از بستگان وی، کار نجات‌گران را دشوار می‌کرد و همچنین خطر سقوط فرد را افزایش می‌داد.

این مسئول ادامه داد: دو نفر از نجات‌گران گروه تخصصی جستجو و نجات در کوهستان جمعیت هلال‌احمر شیراز از مسیر دست به سنگ به بالای سر جوان رسیده و پس از ایجاد کارگاه ایمن در سنگ‌های سست دیواره، با توجه به موقعیت فرد، وی را در مثلت نجات (پی تاگور) تثبیت کرده و با دو رشته طناب استاتیک مجزا اقدام به فرود فرد گرفتارشده کردند.

قهرمانی بابیان اینکه شرایط بد جوی و همچنین ناهمواری مسیر فرود بر سختی این عملیات شدت می‌بخشید، افزود: به همین دلیل یکی از نجات‌گران همراه با مصدوم و حمایت نجات‌گر دوم از محل کارگاه وی را به پایین منتقل کردند.

مسئول روابط عمومی هلال‌احمر فارس خاطرنشان کرد: این حادثه در دیواره‌های چشمه آب غربیلک منطقه قلات به وقوع پیوست و نجات‌گران پس از انتقال جوان کوهنورد به پایین کوه، وی را به عوامل اورژانس تحویل داده و پس از جمع‌آوری کارگاه‌های فرود به پایگاه برگشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار