خبرهای داغ:
مدیر حج و زیارت استان فارس:

المان کعبه و مسجدالحرام در پارک زیارت ساخته شود

مدیر حج و زیارت استان فارس گفت: مناسب با تدابیر شورای شهر شیراز، المان کعبه و مسجدالحرام در پارک زیارت این شهر احداث شود.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۴۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، علیرضا زینلی  در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: همان‌گونه که پیش‌ از این اطلاع‌رسانی شده سازمان حج و زیارت در فارس دارای بیش از 135 دفتر و شرکت زیارتی و بالغ‌ بر 3 هزار کارگزار بخش خصوصی است که به مردم این استان خدمات می‌دهند.

وی با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در مکه معظمه افزود: در حادثه‌ای که در مکه اتفاق افتاد هیچ زائری از فارس حضور نداشت و تنها دو زائر آسیب جزئی دیدند که به‌ صورت سرپایی مداوا و به کاروان خود ملحق شدند و اکنون در مکه برای اعمال تمتع آماده می‌شوند.

زینلی ادامه داد: در سازمان حج و زیارت چند پیشنهاد به هیئت ریسه شورا تقدیم کردیم و امید داریم این موارد را در راستای خدمت بهتر به مردم پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: با عنایت به این‌که حج و زیارت فارس در تمام شهرستان‌ها دفتر زیارتی دارد مناسب است در تمام شهرهای این استان و به‌ ویژه شیراز میدانی به نام «حج» نام‌گذاری شود.

مدیر حج و زیارت فارس تصریح کرد: همان‌گونه که با مساعدت شورا بلواری به نام حج در شیراز نام‌گذاری شد مناسب است یک میدان نیز به این نام مقدس متبرک شود.

وی بیان کرد: روزانه دو تا چهار اتوبوس از فارس و مرکز استان به کربلا مشرف می‌شوند و اگر بتوانیم پارکی را با عنوان پارک زیارت پیش‌بینی کنیم که مرکز ثقل، آمادگی و جمع شدن و حرکت زائران باشد می‌توان از نظر اقتصادی در آن تدابیری اندیشید و موارد آموزشی را با اختصاص مکان‌هایی در آن ارائه کرد.

زینلی افزود: مناسب است با توجه به نام‌گذاری شیراز به‌ عنوان سومین حرم اهل‌بیت در پارک زیارت آن المان‌هایی به قالب نمایی از کعبه، مسجدالحرام، کوه صفا و مروه، نمایی از حرمین، حرم حضرت اباعبدالله (ع) و حرم حضرت ابوالفضل (ع) احداث شود و با این کار شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت الگوی کشور در زیباسازی مذهبی باشد.

وی یادآور شد: احداث پارک زیارت مزایای دیگری نیز دارد چنانکه می‌تواند باعث تجمیع خودروها و اتوبوس‌های زیارتی در یک مرکز شده و از ترافیک بیهوده جلوگیری کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها